5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

September 25, 2020
15:39 جمعه، 4ام مهرماه 1399
کد خبر: 116537

گام بلند برای توسعه اینترنت 6G

پژوهشگران روسیه به طور رسمی اعلام کردند که موفق به ساخت نوعی خاص از ریز تراشه‌ها شده‌اند که امکان دسترسی به فناوری 6G را ایجاد می‌کند.
 
هنوز زمان زیادی از معرفی فناوری 5G نمی‌گذرد و در حالی که هنوز حرف و حدیث‌های متعددی در مورد این فناوری وجود دارد و بسیاری از کشورها هنوز قادر به استفاده از فناوری 5G نیستند. تیمی از دانشمندان روسی موفق به طراحی تراشه‌ای شده‌اند که توسعه شبکه‌های 6G را تسریع می‌کند.
 
اخیراً دانشمندان روسیه در آزمایشگاه‌های خود موفق به دستیابی به پیشرفت زیادی در فناوری 6G، شده و نوع جدیدی از تراشه را ایجاد کردند که پیش از این در جهان وجود نداشته است. در حال حاضر با کمک این ریزتراشه، امکان دستیابی به فناوری 6G کاملاً میسر است.
به باور متخصصان حوزه توسعه دیجیتال و فن آوری، معرفی شبکه‌های ارتباطی نسل ششم نیاز به حل و در نظر گرفتن عملکرد مبتنی بر فن آوری هایی از قبیل استقرار ایستگاه های پایه نسبتاً بیشتر و نزدیک به مشترکین دارد.
 
دیمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، متخصص حوزه فناوری ارتباطات در روسیه، طی یک کنفرانس آنلاین، اعلام کرد: متخصصان روسی نوع جدیدی از ریز تراشه ایجاد کردند که توسعه شبکه‌های ارتباطی نسل ششم (6G) را تسریع می‌کند.
 
وی در این رابطه گفت: من نمی‌توانم دقیقاً به شما بگویم که چه زمانی و کجا به طور دقیق این فناوری ارائه خواهد شد؛ اما اخیراً ما در آزمایشگاه‌ های خود توانستیم پیشرفت زیادی در فناوری 6G، به دست آورده و نوع جدیدی از تراشه را ایجاد کنیم که پیش از این در جهان وجود نداشته است. آنچه من می‌گویم این است که در حال حاضر با کمک این ریزتراشه، امکان دستیابی به فناوری 6G کاملاً میسر است.
 
پسکوف در ادامه سخنان خود تأکید کرد که این آزمایشگاه، یک آزمایشگاه غیرنظامی و علمی است و این تحقیقات هیچ ارتباطی با موضوعات نظامی ندارد.
 
وی همچنین معرفی شبکه‌های ارتباطی نسل ششم را در گرو وجود چنین فناوری‌ها و البته استقرار ایستگاه های پایه نسبتاً بیشتری در نزدیکی مشترکین دانست. این دانشمند روس ضمن تشریح چشم‌اندازهای فناوری 6G برای سال‌های آینده گفت: طی چندین سال، ما اینترنت انبوه را از فضا دریافت خواهیم کرد و این فناوری باید به عنوان زیرساخت اساسی درک و شناخته شود.
 
گفتنی است هنوز هیچ جزئیاتی از ویژگی‌های فنی این ریز تراشه منتشر نشده و مشخص نیست این ریز تراشه چه قابلیت‌هایی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.