بازی

فناوری اطلاعات

September 25, 2020
15:59 جمعه، 4ام مهرماه 1399
کد خبر: 116544

پیش‌فروش ایکس‌باکس سری ایکس آغاز شد؛ جمعیتی وان ایکس خریدند!

 
همان‌گونه که مایکروسافت در گذشته وعده داده بود، بالاخره پیش‌فروش کنسول نسل بعدی ایکس باکس سری ایکس/ اس به‌صورت رسمی آغاز شد اما در این میان اتفاق عجیبی پیش آمد که باعث رشد ۷۴۷ درصدی فروش کنسول نسل هشتمی ایکس باکس وان ایکس در فروشگاه آمازون شد.
 
در روز پیش‌فروش کنسول نسل بعد مایکروسافت، فروش ایکس باکس وان ایکس با افزایش ۷۴۷ درصدی نسبت به روز قبل مواجه شد.
طبق آمار رسمی موجود در سایت آمازون، در روز شروع پیش‌فروش کنسول نسل نهمی مایکروسافت، نرخ فروش کنسول ایکس باکس وان ایکس با افزایش ۷۴۷ درصدی نسبت به روز قبل مواجه شده است. در واقع، در روز قبل از پیش‌فروش،این کنسول نسل هشتمی در میان پرفروش‌ترین‌های بخش بازی‌های سایت آمازون رتبه‌ی ۱۶۸۵ را در اختیار داشته ولی پس از روز پیش‌فروش کنسول نسل بعدی مایکروسافت، رتبه‌ی این کنسول به ۳۱۷ رسیده است.
 
مشخصاً می‌توان حدس زد که چنین قضیه‌ای به خاطر این نبوده که طرفداران به‌صورت ناگهانی به خرید ایکس باکس وان ایکس علاقه پیدا کرده‌اند؛ بلکه شواهد به این گونه‌ است که نام‌گذاری عجیب مایکروسافت برای کنسول‌های نسل بعدی خود باعث چنین اتفاقی شده است.
 
 
 
به احتمال زیاد، این رقم عظیم افزایش فروش به خاطر شباهت نام‌های دو کنسول ایکس باکس وان ایکس و کنسول ایکس باکس سری ایکس باشد. به نظر می‌رسد عده‌ای به‌صورت اشتباهی به‌جای خرید ایکس باکس سری ایکس که کنسول نسل بعدی مایکروسافت است، کنسول نسل هشتمی ایکس باکس وان ایکس را خریداری کرده باشند. البته، در همان زمانِ معرفی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/ سری اس عده‌ای به خاطر شباهت زیاد نام‌گذاری این کنسول‌ها به ایکس باکس وان اس (نسخه‌ی اسلیم ایکس باکس وان) و ایکس باکس وان ایکس (نسخه‌ی قدرتمندتر و میان نسلی ایکس باکس وان) از مایکروسافت انتقادهای بسیاری انجام دادند. عده‌ای از همان زمان حدس می‌زدند که چنین مواردی و اشتباهاتی ممکن است کم‌وبیش پیش بیاید و ابهام زیادی را برای تفکیک این کنسول‌ها برای مخاطب عام به وجودآورد.
 
حتی جالب است بدانید که اوایل همین ماه که کنسول نسل بعدی ایکس باکس سری اس (نسخه‌ی ارزان‌تر و ضعیف‌تر کنسول نسل بعدی مایکروسافت) به‌صورت رسمی معرفی شد، نام دو کنسول‌ نسل هشتمی ایکس باکس وان ایکس و وان اس هم در توییتر ترند شد. این‌ها هم نشانه‌های واضحی است که این نام‌گذاری می‌تواند برای مخاطب گیج‌کننده باشد و حتی گاهی او را به چنین اشتباهاتی بیندازد.
 
شواهد به این گونه‌ است که نام‌گذاری عجیب مایکروسافت برای کنسول‌های نسل بعدی خود باعث چنین اتفاقی شده.
در گذشته هم‌چنین نام‌گذاری‌های عجیبی در صنعت سابقه داشته است. یکی از نمونه‌هایی که در این سال‌های اخیر به ‌یاد داریم، کنسول Wii U است که نام آن شباهت زیادی به کنسول Wii داشت. هرچند Wii U به دلایل مختلف و متفاوتی نتوانست در بازارهای جهانی موفقیتی را کسب کند اما وجه اشتراک آن با نام کنسول‌های اخیر مایکروسافت در این است که نام‌گذاری Wii U هم افراد بسیاری را سردرگم و گیج کرده بود. اکنون مشاهده می‌کنیم که حداقل بخشی از این سناریو برای مایکروسافت هم پیش آمده و عده‌ای برای خرید کنسول در سایت آمازون، دو کنسول ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) و ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) را با هم اشتباه گرفته‌اند و به‌جای کنسول نسل بعدی، کنسول نسل فعلی مایکروسافت را که در حال حاضر هم در بازار موجود است، خریداری کرده‌اند.
 
نمی‌توانیم در حال حاضر به‌صورت قطعی اظهارنظر کنیم اما طبیعتاً این احتمال وجود دارد که با گذر زمان و ورود به نسل بعدی، این ابهام‌ها رفته‌رفته کمتر شود و مخاطب عام هم با نام ایکس باکس سری ایکس و سری اس به‌عنوان دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت بیش‌تر ارتباط برقرار کنند. کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس/ اس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) عرضه‌ خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.