رسانه‌های اجتماعی

September 26, 2020
11:36 شنبه، 5ام مهرماه 1399
کد خبر: 116564

سیاست جدید توئیتر برای برچسب گذاری اکانت های دولتی

ICTna.ir – جک دورسی، مدیرعامل توئیتر از سیاست جدید این رسانه اجتماعی برای اجرای طرح برچسب گذاری اکانت های وابسته به دولت ها در سراسر جهان خبر داد.
 
Jack Doresy.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در دفاع از سیاست جدیدی که در پیش گرفته، گفته است که با اجرای این طرح رهبران کشورهایی مانند ایران و چین هم امکان استفاده رسمی از توئیتر را خواهند داشت.
 
دورسی در جریان فروم مجازی Oslo Freedom که توسط یک موسسه غیردولتی نیویورکی برگزار شد، افزود: توئیتر می تواند در کشورهای زیادی حساب های کاربری را برچسب گذاری کند تا کاربران اطلاعات بیشتری از پیش زمینه های موجود درباره توئیت نوشته شده توسط حساب های کاربری داشته باشند و اگر آژانسی پشت آنها قرار دارد، آنها را بشناسند.
 
توئیتر طرح برچسب گذاری را برای اولین بار ماه گذشته معرفی کرد اما در گام نخست آن را برای حساب های کاربری چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده اجرا کرد.
 
توئیتر توسط فعالان حوزه های مختلفی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات با اسامی مستعار برای انتشار اخبار سوءاستفاده حقوق بشری در کشورهایی همچون عربستان سعودی و چین مورد استفاده قرار گرفته است اما در عین حال به دلیل کوتاهی در جلوگیری از فعالیت بات ها برای انتشار اطلاعات نادرست نیز بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.
 
دورسی گفته است این کمپانی از سیگنال هایی همچون زمان ایجاد گروهی از حساب های کاربری جدید و اینکه چطور خیلی سریع درباره موضوعاتی خاص تحت نام مستعار توئیت می شود، استفاده می کند.
 
وقتی از او درباره چرایی اجازه توئیتر به رهبران ایران و چین برای استفاده از این رسانه اجتماعی به رغم محدودیت دسترسی شهروندان پرسیده شد، دورسی جواد داد: ارزش دارد بدانیم آنها چگونه فکر می کنند و مهم است بدانیم چطور داستان حکومت برای سایر دنیا روایت می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.