سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 26, 2020
15:04 شنبه، 5ام مهرماه 1399
کد خبر: 116579

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ نسخه‌ای مستقل از آفیس را عرضه می‌کند

 
 
مایکروسافت در خلال رویداد ایگنایت ۲۰۲۰ برنامه‌های خود را برای آینده سری برنامه‌های مستقل آفیس اعلام کرد.
 
طی رویداد ایگنایت ۲۰۲۰ مایکروسافت، ردموندی‌ها در مورد برنامه‌هایشان برای آینده برنامه محبوب آفیس صحبت کردند. طبق گفته‌های مقام‌های بلندپایه مایکروسافت، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ نسخه‌ای مستقل از آفیس برای علاقه‌مندان منتشر شود.
 
در خلال رویداد، ردموندی‌ها توضیح دادند که نسخه مستقل آفیس برای هردو پلتفرم ویندوز و مک در نظر گرفته می‌شود و زمان انتشار آن نیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ رخ خواهد داد. بااین‌حال، مقام‌های مایکروسافت از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کردند و گفتند در زمانی مناسب‌تر و نزدیک به لحظه انتشار نرم‌افزارهای جدید در مورد قیمت، سیستم‌عامل‌های درنظر گرفته‌شده و زمان دقیق ارائه به بازار صحبت خواهد شد.
 
آفیس ۲۰۱۹ آخرین نرم‌افزار مستقل از سری نرم‌افزارهای آفیس سوئیت (Office Suite) محسوب می‌شود که در پاییز سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد. آفیس ۲۰۱۹ جایگزینی برای نسخه ۲۰۱۶ بود و اگر برنامه‌های ردموندی‌ها بدون تغییر پیش برود، آفیس ۲۰۲۲ جایگزین آن خواهد شد.
 
در نسخه آفیس ۲۰۱۹ ویژگی‌هایی به کاربران ارائه شد که تا پیش از آن نیاز به اشتراک آفیس ۳۶۵ وجود داشت؛ برای مثال می‌توان به دو ویژگی زوم و Morph در پاورپوینت اشاره کرد. آفیس از مجموعه‌ نرم‌افزارهای محبوب مایکروسافت است که کاربران بسیاری از سراسر دنیا ازجمله ایران از اپلیکیشن‌های آن استفاده می‌کنند.
 
در حال حاضر، بسیاری از کاربران به مایکروسافت ۳۶۵ (نام جدید آفیس ۳۶۵) کوچ کرده‌اند و با پرداخت حق اشتراک ماهانه از ویژگی‌های آن استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مایکروسافت ۳۶۵ را می‌توان دسترسی به فضای ابری وان‌درایو برای ذخیره اطلاعات دانست.
 
با این حال، برخی دیگر از کاربران، نسخه‌های مستقل آفیس را ترجیح می‌دهند. ردموندی‌ها نیز به جای فشار آوردن به کاربران خود برای استفاده از سری برنامه مایکروسافت ۳۶۵ در نظر دارند که نسخه مستقل آفیس ۲۰۲۲ را منتشر کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.