رسانه‌های اجتماعی

September 26, 2020
15:31 شنبه، 5ام مهرماه 1399
کد خبر: 116580

درخواست وزارت دادگستری آمریکا از قاضی ایالاتی برای دریافت مجوز مسدود کردن WeChat

ICTna.ir – وزارت دادگستری آمریکا از قاضی فدرال در سن فرانسیسکو خواست تا به دولت اجازه دهند دانلود اپلیکیشن WeChat را در اپ استورهای آمریکایی گوگل و اپل مسدود کند.

WeChat Ban.JPG

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در دادخواست طرح شده از لورل بیلر، قاضی ایالتی خواسته شده تا دستور اولیه خود را پس بگیرد.

براساس حکم صادر شده از سوی این قاضی، اجرای دستور وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر مسدودسازی دسترسی به این اپلیکیشن در آمریکا از تاریخ 20 سپتامبر 2020 متوقف شد که براساس آن هرگونه تراکنش با شرکت Tencent که هولینگ WeChat محسوب می شود نیز با غیرقابل استفاده شدن این اپلیکیشن در آمریکا غیرممکن می شد.

بیلر اواخر روز جمعه با تنظیم جلسه دادرسی به این موضوع در تاریخ 15 اکتبر درمورد این مورد پاسخ داد اما گفت که می تواند این دادگاه را در زمان نزدیک تر نیز برگزار کند.

در پرونده باز شده از سوی وزارت دادگستری برای این موضوع آمده است که دستور بیلر اشتباه است و اجازه استفاده بدون محدودیت از WeChat، اپلیکیشنی که تهدیدی برای امنیت داخلی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می شود را می دهد.

در این میان Tencent خواستار تخفیف در فرمان اجرایی صادر شده از سوی دولت شده است و وعده داده که می تواند نسخه آمریکایی این اپ را با رعایت و بکارگیری معیارهای مشخص امنیتی به منظور حفاظت از سورس کد آن و با همکاری با تامین کنندگان خدمات ابری آمریکایی برای ذخیره دیتای کاربران برای بازار این کشور عرضه کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.