اپلیکیشن

تلفن همراه

September 27, 2020
16:23 یکشنبه، 6ام مهرماه 1399
کد خبر: 116622

دادگاه ممنوعیت برنامه تیک تاک در آمریکا امروز تشکیل می‌شود

 
 
یک قاضی آمریکایی امروز (یکشنبه) دادگاهی را قضاوت خواهد کرد که طی آن مشخص خواهد شد ممنوعیت دانلود برنامه چینی تیک تاک از فروشگاه های برنامه اپل و گوگل که توسط وزارت بازرگانی آمریکا اعلام شد، اجرا می شود یا خیر.
 به نقل از رویترز، یک قاضی آمریکایی امروز (یکشنبه) دادگاهی را قضاوت خواهد کرد که طی آن مشخص خواهد شد ممنوعیت دانلود برنامه چینی تیک تاک از فروشگاه های برنامه اپل و گوگل که توسط وزارت بازرگانی آمریکا اعلام شد، اجرا می شود یا خیر.
 
وزارت دادگستری آمریکا تا ساعت 2:30 بعد از ظهر روز جمعه فرصت داشت که یا ممنوعیت دانلود تیک تاک را به تاخیر بیندازد و یا با حکم ابتدایی که برای تیک تاک صادر شد، مخالفت کند.
 
این وزارتخانه با استناد به اظهارات ارائه شده توسط مالک چینی برنامه تیک تاک یعنی شرکت بایت دنس که شامل اطلاعات محرمانه تجاری بود، مخالفت خود را با این حکم اعلام کرد.
 
شرکت بایت دنس اعلام کرده که توافق اولیه ای را با شرکت های والمارت و اوراکل انجام داده است تا در این برنامه اشتراک ویدئوهای کوتاه سهام داشته باشند، اما شرایط دقیق این توافق نامه هنوز مشخص نیست.
 
وزارت بازرگانی آمریکا یک هفته دیگر به این شرکت ها فرصت داد تا قبل از اجرایی شدن دستور ممنوعیت تیک تاک از فروشگاه های برنامه های آمریکایی، با ذکر "تحولات مثبت اخیر" ، یک معامله را نهایی کنند.
 
کارل نیکولز، یک قاضی منطقه ای در واشنگتن، وقت جلسه دادگاه این پرونده را 9:30 صبح به وقت محلی تعیین کرد.
 
یک قاضی دیگر آمریکایی در پنسیلوانیا نیز در حال بررسی صدور حکم موقت پس از شکایت هفته گذشته سه تولیدکننده محتوای تیک تاک است. استدلال این سه تولید کننده این است که با این ممنوعیت "هر ماه دسترسی به دهها هزار بیننده و سازنده ویدئو را از دست می دهند" و احتمال بسته شدن کامل این برنامه نیز وجود دارد.
 
در تاریخ 20 سپتامبر، یک قاضی در کالیفرنیا با صدور یک حکم مقدماتی مانع از اجرای دستور مشابهی برای ممنوعیت برنامه وی چت شد.
 
وزارت دادگستری آمریکا از این قاضی خواسته است تا اجازه دهد این ممنوعیت تا زمان برگزاری دادگاه تجدیدنظر اجرا شود.
 
به گفته سازنده برنامه تیک تاک، دلیل اصلی این محدودیت ها که با افزایش تنش های دولت ترامپ و چین رخ داده است، نگرانی در زمینه امنیت ملی نبوده است بلکه بیشتر به علت ملاحظات سیاسی مرتبط با انتخابات پیش رو در آمریکاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.