تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

September 28, 2020
10:09 دوشنبه، 7ام مهرماه 1399
کد خبر: 116628

3GPP از تاخیر دوباره در انتشار Rel-17 برای به روزرسانی 5G خبر داد

ICTna.ir – سازمان تدوین استانداردهای پیشرفته فناوری تلفن همراه، 3GPP، هنوز هم برای پیشبرد کارهایش به برگزاری جلسات حضوری متکی است.
 
5G-logo-770x285.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، 3GPP این هفته اعلام کرد آیا می تواند تا ماه دسامبر تاریخ عرضه Release 17 را برای به روزرسانی 5G به عقب بیاندازد. دلیل آن را هم اینطور اعلام کرده که بهتر است موضوع در جلسات حضوری پیگیری شود.
 
در حال حاضر 3GPP پروژه اش را شش ماه به تاخیر انداخته است. به نظر می رسد که چشم انداز کاری آن تا اندازه ای بر این فرض استوار است که تمام جلسات آن در نیمه اول سال 2021 باید عملا به صورت مجازی برگزار شود که برای تکمیل Rel-17 و به پایان رساندن این پروژه کافی نیست.
 
3GPP طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که هرچند دستاوردهای بزرگی از طریق جلسات آنلاین در کارگروه و در سطوح عمومی به دست آمده اما مشخص شده است که نتیجه یکسانی در مقایسه با محیط های فیزیکی و جلسات حضوری به دست نیامده است.
 
وجه جالب ماجرا این است که فناوری موبایل به ویژه 5G قرار است شرایط کار حضوری را با کار از راه دور امکان پذیر سازد.
 
3GPP ابزار امیدواری کرده است که طی سه ماه آینده مشخص خواهد کرد که آیا می تواند برای بازگشت به جلسات حضوری برنامه ریزی کند یا نه.
 
این درحالیست که از نگاه بریتانیا این مساله حداقل به زودی امکان پذیر نخواهد بود چراکه بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا هفته گذشته خطاب به مردم این کشور گفته بود کسانی که می توانند از خانه هایشان کار کنند، باید این کار را انجام دهند. این برعکس سیاست اخیر دولت است که کارمندان را به بازگشت به ادارات تشویق کرده بود.
 
در فرانسه هم، جایی که 3GPP با ETSI همکاری می کند، سیاست اخیر این است که کارمندان می توانند به محل کارشان بازگردند. هرچند که این کشور هم در میانه موج دوم پاندمی کووید 19 قرار دارد و احتمال تغییر دوباره سیاست ها وجود دارد.
 
بالاز برتنی، یکی از رهبران گروه های کاری 3GPP هشدار داده است که اگر نیاز است جلسات آنلاین تا ماه ژوئن 2021 ادامه یابد، تاخیر پیش آمده برای نهایی کردن این پروژه بیشتر از شش ماه خواهد بود.
 
به تاخیر انداختن انتشار به روزرسانی 5G می تواند برای کل اکوسیستم تلفن همراه به ویژه صنعت ماهواره که به روزرسانی های Rel-17 شامل آن هم می شود، تاثیرات ناگواری به دنبال داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.