تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 28, 2020
11:50 دوشنبه، 7ام مهرماه 1399
کد خبر: 116646

اسامی پرداخت‌یارانی که به مدل پرداخت‌یاری مهاجرت نکردند از سایت شاپرک حذف شد

 
اسامی بیش از ۳۰ شرکت پرداخت‌یاری از روی سایت شاپرک به دلیل پیاده نکردن کامل مدل پرداخت‌یاری و انتقال پذیرندگانشان به این مدل حذف شد.
 
 تعداد شرکت‌های پرداخت‌یاری که تفاهم‌نامه پرداخت‌یاری را با شاپرک امضا کرده بودند و اسامی آنها روی سایت قرار گرفته بود به بیش از ۱۲۰ شرکت می‌رسید؛ اما هم‌اکنون این تعداد به ۸۸ شرکت تقلیل یافته است.
 
شاپرک در جلسه‌ای که اواخر مرداد ماه گذشته با شرکت‌های پرداخت‌یاری برگزار کرد به آنان فرصت داد تا تاریخ ۵ مهرماه ۹۹ مدل کامل پذیرندگی را در زیرمجموعه خود پیاده کنند و پذیرندگان خود را به صورت کامل روی مدل پرداخت‌یاری منتقل کنند، در غیر اینصورت شاپرک در گام اول اقدام به حذف اسامی شرکت‌های پرداخت‌یاری از روی سایت شاپرک خواهد کرد.
 
حال به نظر می‌رسد با توجه به گذشت ۲ روز از موعد مقرر، شاپرک لیست شرکت‌های پرداخت‌یاری را به روز کرده است و ۳۰ شرکتی که تا کنون موفق به پیاده‌سازی مدل کامل پرداخت‌یاری نشده‌اند را از روی سایت شاپرک حذف کرده است.
 
محمد رضا عباسی، معاون توسعه ونظارت شاپرک در گفت‌وگو با پیوست در این خصوص گفت: «اکثر شرکت‌های پرداخت‌یاری با شاپرک برای انتقال پذیرندگانشان به مدل کامل پرداخت‌یاری همکاری کردند و برخی دیگر از شرکت‌ها در شرف انتقال کامل پذیرندگانشان روی مدل کامل پرداخت‌یاری هستند. او تاکید کرد: «پرداخت‌یارانی که در شرف انتقال پذیرندگان خود به مدل کامل پرداخت‌یاری هستند و هم‌اکنون اسامی آنان از روی سایت حذف شده‌ است پس از انجام کامل انتقال اسامی‌اشان مجدد روی سایت قرار خواهد گرفت.»
 
از میان شرکت‌هایی که نام آنها از لیست حذف شده است اسامی پرداخت‌یارهای شناخته شده‌‌ای نیز به چشم می‌خورد. شاپرک در نامه دوم خود در تاریخ ۱۲ شهریور ماه تاکید کرده بود که تاریخ اعلام شده جهت مهاجرت کامل پذیرندگان و تراکنش‌ها به معماری پرداخت‌یاری قابل تمدید نبوده و تبعات یاد شده پس از تاریخ ۵ مهرماه ۹۹ اعمال خواهد شد. منظور از تبعات در نظر گرفته شده حذف اسامی شرکت‌های پرداخت‌یاری در گام اول و پس از آن غیرفعال شدن پایانه‌های خارج از معماری پرداخت یاری و در مراحل بعد موافقتنامه امضا شده آنان باطل می‌شود یا تمدید نخواهد شد.
 
معاون توسعه ونظارت شاپرک اعلام کرد که بخش عمده‌ای از پذیرندگان پس از اعلام شاپرک به آنان فرایند مهاجرت و انتقال به مدل کامل پرداخت‌یاری را اجرا کرده‌اند از همین رو در این مرحله اسامی شرکت‌هایی که هنوز به صورت کامل پذیرندگانشان را به مدل کامل پرداخت‌یاری منتقل نکرده‌اند حذف شده است.
 
تعدادی از شرکت‌های پرداخت‌یاری معتقد بودند که مدل فعلی پرداخت‌یاری جوابگوی نیازهای آنان نیست و از طریق این مدل نمی‌توانند خواسته‌های مشتریان خود را برآورده کنند از سویی خلاقیت را از بین می‌برد و نمی‌توانند بسته به نیاز مشتری سرویس تعریف کنند. از سویی تعدادی از شرکت‌های پرداخت‌یاری نیز که پیش از این به مدل کامل پرداخت‌یاری مهاجرت کرده بودند معتقد بودند که ابتدا باید طبق چارچوب پذیرفته شده از سوی همه طرف‌های دخیل در موضوع پرداخت‌یاری عمل کرد و پس از آن به صورت هماهنگ تغییرات لازم در چارچوب را اعمال کرد.
 
شاپرک نیز در این دوره بارها اعلام کرده است که برای اجرای کامل و بهتر پرداخت‌یاری باید در ابتدا نظمی در مدل پرداخت‌یاری شکل بگیرد و پس از آن بتوان به تدریج و با همکاری خود شرکت‌های پرداخت‌یاری مدل‌های متنوع‌تری را در پرداخت‌یاری اجرا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.