تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 29, 2020
11:40 سه شنبه، 8ام مهرماه 1399
کد خبر: 116676

هواوی برای استفاده از سیستم‌عامل هارمونی و HMS با سایر برندها مذاکره می‌کند

 
 
هواوی قصد دارد استفاده از سیستم عامل اختصاصی‌‌ خود یعنی هارمونی (HarmonyOS) را در محصولات سایر برندها افزایش دهد. این شرکت  پیش از شروع تحریم‌های آمریکا مشغول توسعه دادن اکوسیستم HMS  خود بوده و اکنون در حال مذاکره با تولیدکنندگان چینی است.
 
به گزارش روابط‌عمومی هواوی، این شرکت چینی در Q2 2020 به عنوان برترین برند تولیدکننده‌ گوشی‌ در دنیا شناخته شد. هواوی در حال حاضر قصد دارد پویایی کسب‌وکار خود را افزایش دهد.
 
به گفته «گو پینگ» یکی از مدیران هواوی، این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه دادن اکوسیستم HMS است. هواوی سال گذشته از سرویس‌ اختصاصی خود با نام HMS رونمایی کرد. «پینگ» همچنین اضافه کرد که این شرکت به سرمایه‌گذاری و توسعه روی ارتباطات، پردازش کامپیوتری سطح بالا، فناوری ابری (Cloud) و هوش مصنوعی ادامه خواهد داد. همچنین اعلام شد که این شرکت از شرکایی که در زنجیره‌ی تامین با این شرکت همکاری دارند، حمایت خواهد کرد.
 
هواوی به‌تازگی تایید کرده که چیپ‌‌ست کافی برای تجهیزات مخابراتی، سرورها و کسب‌وکار ابری‌اش (Cloud) در اختیار دارد. پینگ گفته است که این شرکت، تلاش می‌کند تا چیپ‌ست‌های مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند را تامین کند.
 
آینده روشن پیش روی هواوی
به گفته مدیر بخش خدمات ابری هواوی، «ژانگ پینگ» (Zhang Ping An) این شرکت در حال مذاکره با تولیدکنندگان چینی است تا استفاده از سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) را در محصولات سایر برندها افزایش دهد. اگر هواوی بتواند تولیدکنندگان گوشی هوشمند را نسبت به استفاده از سیستم عامل هارمونی قانع کند، به دستاورد قابل توجهی دست پیدا کرده است.
 
به‌تازگی شرکت‌های اینتل و ای‌ام‌دی (AMD) تایید کرده‌اند که مجوز ادامه‌ی فعالیت تجاری با هواوی را از دولت امریکا گرفته‌اند. همچنین «مدیاتک»، (SMIC) و کوالکام هم برای تامین چیپ‌ست‌های مورد نیاز هواوی، درخواست صدور مجوز داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.