اپلیکیشن

تلفن همراه

September 30, 2020
11:56 چهارشنبه، 9ام مهرماه 1399
کد خبر: 116718

تیک تاک با اخبار جعلی انتخاباتی در آمریکا مقابله می کند

 
 
اپلیکیشن چینی تیک تاک که در آمریکا میلیون‌ها کاربر دارد از عرضه یک راهنمای انتخاباتی در درون محیط این برنامه خبر داده که با انتشار اخبار جعلی مقابله می‌کند.
 
 به نقل از انگجت، راهنمای انتخاباتی تیک تاک برای آمریکایی‌ها اطلاعات دقیق و تأیید شده در مورد دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری، مراکز و شیوه‌های رأی دهی و نیز اخبار تأیید شده رسانه‌ها را منتشر می‌کند.
 
برخی شبکه‌های اجتماعی آمریکایی که به علت بی توجهی به انتشار انبوهی از اخبار جعلی از طریق اپلیکیشن‌های خود با انتقادهای گسترده مواجه بودند، این بار تلاش کرده اند ابزار و امکاناتی را به منظور مقابله با این روندها عرضه کنند. تیک تاک نیز که با فشار کاخ سفید برای واگذاری به یک شرکت امریکایی مواجه است، می‌گوید راهنمای انتخاباتی این شرکت اطلاعات موثق در مورد انتخابات را در اختیار ۱۰۰ میلیون کاربر تیک تاک در داخل ایالات متحده قرار می‌دهد.
 
مایکل بکرمن معاون سیاست گذاری عمومی تیک تاک می‌گوید این راهنما دسترسی سریع به اخبار درست را نیز ممکن می‌کند و موجب می‌شود تا کاربران در معرض اخبار دروغین قرار نگیرند. تیک تاک همچنین قصد دارد ویدئوهایی در مورد سواد دیجیتال و راه‌های شناسایی و مقابله با اخبار جعلی را نیز در محیط اپلیکیشن خود منتشر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.