سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 30, 2020
14:47 چهارشنبه، 9ام مهرماه 1399
کد خبر: 116728

نگاهی به مشخصات غافلگیرکننده تینک‌ بوک جدید لنوو

لنوو به‌زودی ThinkBook 15 Gen 2 i را با چند قابلیت جذاب و فوق‌العاده برای علاقه‌مندان عرضه می‌کند.
 
 
تینک‌بوک (ThinkBook) ممکن است گزینه ارزان‌قیمت لنوو برای مشاغل کوچک و متوسط باشد، اما خط تولید این محصول با ارائه جدیدترین پردازنده‌های تایگر لیک اینتل و AMD Ryzen 4000 همگام با زمان پیش می‌رود. روز سه شنبه یک خبر جدید توسط این شرکت منتشر شد که اعلام می‌کرد تمام مدل‌ها قرار است طی ماه‌های اکتبر و نوامبر برای فروش ارسال شوند و قیمت آن‌ها نیز بین ۵۴۹ تا ۹۳۹ دلار خواهد بود. ما در این مسئله روی دستگاه ThinkBook 15 Gen 2 i تمرکز کرده‌ایم که ویژگی‌های جدید منحصر‌به‌فرد و مفیدی را ارائه می‌دهد.
 
یکی از اتفاقات جذابی که در طراحی تینک‌بوک ۱۵ نسل ۲ i رخ داده، وجود بخشی برای قرارگیری و شارژ شدن هدست‌های بلوتوثی است. کاربر می‌تواند هدست خود را درون این قسمت کشویی قرار داده و دیگر نگران گم‌شدن آن نباشد. لنوو این قابلیت زیرکانه را برای کاربرانی فراهم کرده که از هدفون بلوتوثی ساخته شده به‌وسیله خود این شرکت استفاده کنند. یعنی اگر می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، باید یک محصول دیگر نیز از لنوو خریداری کنید. شاید این مسئله برای عده‌ای جالب به‌نظر نرسد، اما در هر صورت ایده تجاری خوبی برای این شرکت خواهد بود.
 
 
لپ‌تاپ لنوو ThinkBook 15 Gen 2 i دارای پردازنده مرکزی (CPU) نسل یازده اینتل Tiger Lake با گرافیک Iris Xe است. اگرچه استفاده از Iris Xe به‌عنوان گرافیک یکپارچه دستگاه واقعا فوق‌العاده است، لنوو همچنین یک پردازنده گرافیکی اختیاری Nvidia GeForce MX450 نیز برای این لپ‌تاپ ارائه می‌دهد.
 
این لپ ‌تاپ به‌جای استفاده از حافظه جدیدتر و کارآمدتر LPDDR4X، از گزینه قدیمی‌تر و پرمصرف DDR4 استفاده می‌کند. البته اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، ۴۰ گیگابایت حافظه توسط این رم به کاربر ارائه می‌شود. این میزان برای یک رم نسبتا قدیمی واقعا زیاد و حتی کمی عجیب است.
 
لنوو گزینه‌های ذخیره‌سازی فراوانی برای ThinkBook 15 Gen 2 i ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تا حداکثر یک ترابایت حافظه SSD در رابط PCIe Gen 4 جدید یا حداکثر یک ترابایت حافظه M.2 با سرعت نسل ۳ را برای لپ‌تاپ خود انتخاب کنید. لنوو همچنین هارد دیسک‌های یک ترابایتی ۷۲۰۰ دور در دقیقه و یک ترابایتی ۵۴۰۰ دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ همچنین دارای دو حافظه SSD و PCIe یا ترکیبی از SSD و هارد دیسک خواهد بود.
 
اگر برای شما این سؤال پیش آمده که لنوو چگونه توانسته است تمام این سخت‌افزارها را درون لپ‌تاپ جدید خود جای دهد باید به شما بگوییم که این مسئله به‌دلیل باتری تعبیه شده برای این دستگاه است. گفته می‌شود این شرکت از یک باتری بزرگ ۶۰ وات‌ساعتی یا یک نسخه کوچک‌تر ۴۵ وات‌ساعتی در لپ‌تاپ جدید خود استفاده کرده است. هر کدام از این دو گزینه می‌توانند برای دستگاه شما خوب باشند؛ زیرا لنوو ادعا می‌کند باتری اول ۸ ساعت و دومی ۶ ساعت ThinkBook 15 Gen 2 i را روشن نگه می‌دارد.

درگاه Thunderbolt 4، پورت USB-C، کارت‌خوان SD، اترنت گیگابایت و جک هدست آنالوگ از مواردی هستند که در اطراف لپ‌تاپ جدید لنوو قرار گرفته‌اند. وزن این دستگاه از ۱٫۷ کیلوگرم (۳٫۷۵ پوند) شروع می‌شود. احتمالا این عدد با درنظرگرفتن گرافیک یکپارچه محاسبه شده است. همچنین اگر شما از پردازنده‌های اینتل خسته شده‌اید می‌توانید یک AMD Ryzen 4000 را برای تینک‌بوک جدید خود انتخاب کنید.
 
قیمت نسخه ThinkBook 15 Gen 2 که درون خود یک پردازنده اینتل دارد از ۵۶۹ دلار شروع می‌شود. نسخه‌ای که درون آن MD Ryzen 4000 قرار گرفته از ۵۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. انتظار می‌رود همه این دستگاه‌ها در ماه اکتبر دردسترس باشند. اگر اندازه ThinkBook 15 برای شما بزرگ است، لنوو از دو نسخه ۱۳ و ۱۴ اینچی نیز خبر داده است که به ترتیب ThinkBook 13s و ThinkBook 14 نام دارند. این لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر نیز گزینه پردازنده نسل 11 Tiger Lake اینتل را با Iris Xe یا AMD Ryzen 4000 با Radeon ارائه می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.