اپلیکیشن

تلفن همراه

September 30, 2020
14:50 چهارشنبه، 9ام مهرماه 1399
کد خبر: 116729

اپلیکیشن گوگل مپس سرانجام به حالت تاریک مجهز شد

 
 
گوگل از مدت‌ها قبل در حال کار روی حالت تاریک اپلیکیشن مپس بود و اکنون این قابلیت برای برخی کاربران فعال شده و تمام بخش‌های برنامه را شامل می‌شود.
 
اضافه شدن حالت تاریک ظاهرا از سمت سرور اعمال شده چون به روزرسانی به آخرین نسخه باعث نمایان شدن گزینه تم تاریک در تنظیمات نمی‌شود. تنظیمات ظاهری برنامه به شما اجازه می‌دهد تا تم تاریک را در برنامه اعمال کنید یا ظاهر برنامه را با تم کلی دستگاه هماهنگ کنید.
 
پس از دسترسی به این حالت، در صفحه تنظیمات، منوی جدید «Appearance» با سه حالت تم روشن، تم تاریک و پیش فرض تم گوشی در برنامه ظاهر می‌شود.
 
گوگل این قابلیت را به خوبی پیاده سازی کرده چون خانه‌ها و خیابان‌ها به خوبی قابل تشخیص هستند. چنین وضوحی برای یک نرم‌افزار ناوبری ضروری است و شاید به همین خاطر ارائه این نسخه زمان زیادی برده است.
 
همه بخش‌های رابط کاربری سایه‌ای از رنگ خاکستری دارند و تقریبا تمام رنگ‌های حالت روشن به پالتی تیره و مات تغییر کرده‌اند ک به خوبی با تم کلی سازگاری دارد. گزینه‌ای در بخش تنظیمات اضافه شده که می‌توانید با فعال کردن آن بنا به خواست خود همیشه از حالت تاریک استفاده کنید. استفاده از این حالت جدای از کاهش مصرف باتری در محیط‌‌های کم نور نیز فشار کمتری به چشم کاربر وارد خواهد کرد.
 
در نقشه گوگل یک حالت شب وجود دارد و در زمان ناوبری، وقتی خورشید غروب می‌کند یا کاربر وارد تونل می‌شود، فعال می‌شود؛ اما هنگام مرور نقشه‌ها یا منوها اعمال نمی‌شود.
 
در حال حاضر تعدادی از کاربران اندروید ۱۰ و ۱۱ گزارش داده‌اند که روز گذشته حالت تاریک نقشه گوگل برای آن‌ها فعال شده است. این حالت روی نسخه ۱۰.۵۱.۱ این برنامه اعمال می‌شود و هنوز ارائه گسترده آن برای کاربران گزارش نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.