اپلیکیشن

تلفن همراه

September 30, 2020
16:27 چهارشنبه، 9ام مهرماه 1399
کد خبر: 116735

ثبت آدرس دیجیتالی برای موقعیت‌ها با «پلاس کدز» گوگل

 
 
طبق گفته گوگل، میلیاردها انسان در سراسر جهان دارای آدرس مشخصی نیستند و اگر هم داشته باشند، این آدرس‌ها دقیق نیست. این شرکت اما برای رفع این مشکل، سیست‌می‌به نام پلاس کدز (Plus Codes) را طراحی کرده که امکان ایجاد آدرس دیجیتالی را فراهم ‌می‌کند.
 
اگر شما نیز از کاربران گوگل مپ هستید، احتمالا ‌می‌دانید که ‌می‌توانید روی نقشه این شرکت، موقعیت خود را مشخص کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حال پلاس کدز به منظور ارتقای این ویژگی، با استفاده از طول و عرض جغرافیایی موقعیت فرد، یک آدرس دیجیتال کوتاه را ایجاد ‌می‌کند.
 
درواقع، پلاس کدز اطلاعات دقیق‌تری را با لینکی کوتاه‌تر نسبت به لینک‌های طویل قدیمی، در اختیار کاربران قرار ‌می‌دهد. این شرکت برای نمونه، آدرس W2GJ+JQ, Johannesburg را ارائه داده که آدرس دیجیتالی دفتر گوگل در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است.
 
حال اگر کاربری، آن را در گوگل مپ یا سرچ گوگل وارد کند، به این آدرس منتقل خواهد شد. به منظور دریافت یک پلاس کد برای یک موقعیت مکانی خاص، کاربر ‌می‌بایست گوگل مپ را روی کامپیوتر اجرا و روی محل مورد نظر کلیک کند.
 
در اینجا، یک پیام پاپ‌آپ کوچک در قسمت پایینی صفحه ظاهر خواهد شد. کاربر ‌می‌بایست روی این پیام کلیک کند تا اطلاعات بیشتری از این موقعیت مکانی در یک سایدبار نمایان شود. در این قسمت، پلاس کد آن موقعیت نیز مشاهده ‌می‌شود.
 
روی گوشی‌های موبایل نیز کاربر باید روی موقعیت مورد نظر، انگشت خود را برای چند لحظه نگه دارد تا پاپ‌آپ ظاهر شود. در اینجا پلاس کد ارائه خواهد شد.
 
نکته جالب توجه در خصوص پلاس کدز این است که هرچه موقعیت، دقیق‌تر انتخاب شود، پلاس کد نیز با جزییات بیشتری ارائه خواهد شد. برای مثال، پلاس کد موقعیت شرکت گوگل به طور دقیق‌تر بدین گونه نمایش داده ‌می‌شود: 5G5CW2GJ+JQ
 
همچنین این امکان وجود دارد تا کاربر چهار حرف اول را از این آدرس حذف کند و نام شهری را که موقعیت در آن واقع شده، اضافه کند که در این صورت، آدرس شرکت گوگل به شکل Johannesburg, W2GJ+JQ درخواهد آمد.
 
گفتنی است پلاس کدز برای اولین بار در سال 2015 عرضه و در ماه مه 2020، امکان استفاده راحت‌تر آن برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی فراهم شد. گوگل اعلام کرد که اخیرا تغییراتی را در آن اعمال کرده که بیش از پیش قابل دسترسی و استفاده توسط کاربران باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.