تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 1, 2020
12:07 پنجشنبه، 10ام مهرماه 1399
کد خبر: 116746

چین درباره گوگل تحقیق می کند

 
 
به گفته یک منبع ناشناس چین تصمیم دارد درباره سواستفاده گوگل از سیستم عامل اندروید برای تسلط بر بازار و فرایندهای آنتی تراست تحقیقاتی انجام دهد.
 
 به نقل از رویترز، دولت چین مشغول زمینه سازی برای آغاز تحقیقات آنتی تراست(ضدانحصار) درباره گوگل است. به گفته یک منبع آگاه این تحقیقات که احتمالا از ماه آینده میلادی آغاز می شود، سواستفاده گوگل از سلطه سیستم عامل اندروید بر رقبای بالقوه را بررسی می کند.
 
به این ترتیب چین نیز به فهرست کشورهایی اضافه می شود که فعالیت های انحصارگرایانه در گوگل را بررسی می کنند.
 
البته شایان ذکر است اجرای این تحقیق با درخواست شرکت هواوی انجام می شود. این امر نشان دهنده بالا گرفتن تنش ها میان صنعت فناوری  آمریکا و چین است.
 
طبق اطلاعات موجود از زمان اعلام محدودیت های تجاری آمریکا علیه هواوی در سال ۲۰۱۹، درآمد این شرکت ۱۲ میلیون دلار کاهش یافته است.
 
از سوی دیگر دولت چین در حال حاضر مشغول تنظیم دوباره قوانین آنتی تراست خود است و همین امر چالش های بیشتری را برای گوگل ایجاد می کند. زیرا علاوه بر اضافه شدن حوزه های جدید به قانون آنتی تراست، حداکثر جریمه قابل وضع برای شرکت ها نیز افزایش یافته است.
 
 یک منبع ناشناس در این باره می گوید: البته چین اقدامات کشورهای دیگر درباره گوگل مانند پرسش از مدیران اجرایی را زیر نظر دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.