تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 1, 2020
12:11 پنجشنبه، 10ام مهرماه 1399
کد خبر: 116748

ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان بررسی شد

 
 
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال علم و فناوری اداره کل ارتباطات استان سمنان بررسی شد، گفت: مراحل اولیه این امر اجرایی شده است.
 
مجتبی صدیقی غروب چهارشنبه در جلسه هماهنگی و بررسی روند اجرایی راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه تلاش ما برای بهره‌برداری از این واحد و استفاده از حداکثر ظرفیت استان به منظور فعالیت مستمر و با قدرت این واحد است، تاکید کرد: ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در استان بررسی شده است.
 
وی با بیان اینکه سمنان اولین استانی بود که تفاهم‌نامه این مهم با امضا وزیر منعقد و مراحل اجرایی آغاز شد، افزود: پُر رنگ بودن مرزهای سازمانی، یکی از مولفه‌هایی است که همکاری و هماهنگی را کمرنگ کرده و باید با هماهنگی و وفاق جمعی و با کمرنگ کردن مرزهای سازمانی در جهت نهایی شدن مراحل اجرایی و بهره برداری از این واحد گام برداریم.
 
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پارک فاوای این وزارتخانه، گفت: بازدید از مکان انتخابی امروز انجام و برداشت اولیه انجام و طراحی به منظور تجهیز این واحد در دستور کار قرار می‌گیرد و آمادگی فضای فیزیکی آغاز می‌شود.
 
بهره‌مندی جوانان از ظرفیت‌های علمی
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه روند ایجاد پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا همان پارک اقتصاد دیجیتال همزمان با سفر وزیر ارتباطات به استان آغاز شد، گفت: بهره‌مندی جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از این فرصت، هدف راه اندازی این واحد است.
 
حسن سعدالدین بیان کرد: با درخواست استاندار سمنان روند این پروژه در استان آغاز شد و سپس با حضور هیئت ویژه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از چندین مکان برای استقرار این واحد بازدید به عمل آمد و نهایتاً طی توافق صورت گرفته با فنی و حرفه‌ای استان، مکان واحد مشخص شد.
 
وی با بیان اینکه اقدامات اولیه به منظور دسترسی به امکانات آب، برق و گاز در حال انجام بوده و محوطه سازی نیز صورت گرفته است، تاکید کرد: با پیگیری مدیرکل وقت فنی و حرفه‌ای استان، این تفاهم‌نامه به صورت سه جانبه و با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.