اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 2, 2020
11:39 جمعه، 11ام مهرماه 1399
کد خبر: 116766

برگزاری ۷ وبینار آموزشی در هفته جهانی فضا

 
 
همزمان با برگزاری هفته جهانی فضا (۱۳ تا ۱۹ مهرماه)، ۷ وبینار آموزشی با هدف ترویج و توسعه دانش فناوری فضایی و کاربردهای آن، در کشور برگزار می شود.
 
 مراسم گرامیداشت هفته جهانی فضا همه ساله در روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهرماه) در میان کشورهای مختلف جهان با هدف ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین، برگزار می شود.
 
این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره جهان (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح‌آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل انتخاب شده است. از این رو کمیته جهانی برگزاری مراسم هفته فضا، در هر سال شعاری را برای آن در نظر می‌گیرد. هدف از این کار، همسو کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های گروه‌های مختلف در سراسر جهان، در راستای هدفی مشترک است.
 
امسال کمیته جهانی برگزاری مراسم هفته فضا، شعار «بهبود زندگی با ماهواره ها» را به عنوان شعار سال ۲۰۲۰ هفته جهانی فضا تعیین کرده است.
 
در این راستا سازمان فضایی ایران با همکاری سایر متولیان عرصه فضایی کشور، همزمان با گرامیداشت این هفته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری ۷ وبینار آموزشی را برای آشنایی مردم با کاربردهای فناوری فضایی و ماهواره ها در دستور کار قرار داده است.
 
استفاده از منظومه ماهواره های مکعبی برای آموزش از راه دور
 
همایش مجازی «استفاده از منظومه ماهواره های مکعبی برای آموزش از راه دور» توسط پژوهشگاه هوافضا با هدف آشنایی دانش پژوهان با منظومه های مکعبی در آموزش از راه دور، از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه به صورت آنلاین برگزار می شود.
 
در این رویداد دکتر علی خانی، رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی پژوهشگاه فضایی و همچنین دکتر عظیمی و دکتر کرمی از اعضا هیات علمی این پژوهشکده سخنرانی می کنند.
 
این رویداد از لینک https://www.skyroom.online/ch/arimeeting/wsw به صورت زنده قابل مشاهده است.
 
بررسی ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای
 
وبینار تخصصی « بررسی ابعاد حقوقی منظومه های ماهواره ای بزرگ» به منظور آشنایی بیشتر دانش پژوهان حقوق فضا توسط سازمان فضایی ایران برگزار می شود.
 
در این برنامه دکتر سید هادی محمودی، دکتر نواده توپچی، دکتر محمدجعفر محمدی، مهندس احسان حامدرحمت و دکتر سیاوش میرزایی، موضوعات حقوق فضا در حوزه منظومه های بزرگ را تشریح می کنند.
 
علاقمندان و پژوهشگران می توانند از ساعت ۱۴ روزدوشنبه ۱۴ مهر ماه به صورت آنلاین این برنامه را از طریق لینک های live۴۰۱.videocake.ir و https://aionet.ir و https://instagram.com/iranian_space_agency به صورت زنده مشاهده کنند.
 
اقتصاد نوین فناوری فضایی معرفی می شود
 
وبینار تخصصی «معرفی اقتصاد نوین فناوری فضایی» توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعت ۱۷ روزدوشنبه ۱۴ مهرماه برگزار می شود.
 
در این برنامه مهندس پروین سجودی، پژوهشگر گروه ارتباطات ماهواره ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود محمودزاده عضو هیأت علمی دانشگاه فیروزکوه و مهندس حسین افتخاری دانشجوی دکترای مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران موضوع اقتصاد نوین فناوری فضایی را تشریح می کنند.
 
این برنامه به صورت آنلاین از طریق لینک های live۴۰۱.videocake.ir و https://aionet.ir و https://instagram.com/iranian_space_agency قابل مشاهده است.
 
آشنایی دانش آموزان با فضا و ماهواره
 
وبینار آموزشی دانش آموزی « آشنایی با فضا و ماهواره» با هدف شناخت دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول با همکاری و مشارکت سازمان فضایی ایران و پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا استان البرز از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۱۳ مهرماه به صورت آنلاین برگزار می شود.
 
در این برنامه مهندس محمد حسن نیا موضوع فضا و ماهواره ها را برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول تشریح می کند.
 
این برنامه از لینک live۴۰۱.videocake.ir به صورت زنده قابل مشاهده است.
 
این برنامه در ساعت ۱۸:۱۵ روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه نیز به صورت آنلاین و با مشارکت پژوهش سرای آفرینش برای دانش آموزان ابتدایی برگزار می شود و از لینک live۴۰۱.videocake.ir به صورت زنده پخش می شود.
 
وبینار فضا و زندگی من
 
در همین حال به منظور آشنایی مدیران پژوهش سراهای کل کشور سازمان فضایی ایران و پژوهش سرای آفرینش وبینار آموزشی «فضا و زندگی من» را برگزار می کنند.
 
این برنامه از ساعت ۱۷ روزدوشنبه ۱۴ مهرماه به صورت آنلاین و در لینک live۵۰۳.videocake.ir برگزار می شود و مهندس رضا کیانوش از کارشناسان سازمان فضایی ایران در آن برای مدیران پژوهش سراهای کل کشور، موضوع فضا و ماهواره ها را تشریح می کند.
 
ماهواره ها چگونه زندگی بشر را بهتر می کنند
 
به منظور آشنایی دانش پژوهان عرصه فضا با کاربردهای ماهواره ها در زندگی انسان، پژوهشگاه فضایی ایران وبینار «ماهواره ها چگونه زندگی بشر را بهتر می کنند» را برگزار می کند.
 
ر این برنامه دکتر امید شکوفا عضو هیأت علمی پژوهشکده سامانه های ماهواره ای پژوهشگاه فضایی ایران سخنرانی می کند.
 
علاقمندان می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه این برنامه را از طریق لینک https://eseminar.tv/wb۱۴۳۸۰ به صورت زنده مشاهده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.