اپراتورها

تلفن همراه

October 2, 2020
11:49 جمعه، 11ام مهرماه 1399
کد خبر: 116769

مدرسۀ ایرانسل برای سیل‌زدگان خوزستان افتتاح شد

 
دبیرستان دخترانۀ ۹ کلاسۀ ایرانسل در شهر «ویس» خوزستان افتتاح شد. در پی وقوع سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ در این استان، ایرانسل با هدف رفع موانع آموزشی در مناطق سیل‌زدۀ خوزستان در راستای مسؤولیت اجتماعی شرکتی و نیز ترویج و تسهیل مشارکت مردمی در امر مدرسه‌سازی، این مدرسه را برای سیل‌زدگان خوزستان احداث کرده است.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این دبیرستان دخترانه در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده و دارای ۹ کلاس درس، به علاوۀ نمازخانه، بخش رایانه‌ای و چندرسانه‌ای، آزمایشگاه، سالن ورزش سرپوشیده، کتابخانه مجهز، اتاق مشاور و اتاق مربی پرورشی است.
 
در مراسم افتتاح این مدرسه که صبح روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر مهرالله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دکتر سیدکریم حسینی رئیس شورای نمایندگان خوزستان و نمایندۀ مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، دکتر کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، دکتر زیبا صالحپور رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان، شماری از مدیران محلی، اصحاب رسانه و نیز تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان، در محل دبیرستان ایرانسل در شهر ویس برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای نیز بین ایرانسل و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای مشارکت فعال در پویش «آجر به آجر» منعقد شد.
 
 
«آجر به آجر» عنوان پویشی است که با هدف گسترش و توسعۀ فرهنگ مشارکت مردمی در امر مدرسه‌سازی، به ‌منظور حضور افراد خیّر با هر سطح از توان مالی، برای سهیم شدن در مدرسه‌سازی، آغاز شده است. در قالب این طرح، آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای، می‌توانند تنها با اهدای هزینۀ خرید حتی یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند و کمک‌های خود را مستقیم و بی‌واسطه به جامعۀ خیرین مدرسه‌ساز کشور منتقل کنند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و بتواند در مدرسه‌ای با کیفیت و امکانات مناسب تحصیل کند.
 
بر اساس تفاهم‌نامۀ منعقد شده در مراسم امروز، ایرانسل با تأمین بستر فنی اهدای کمک‌های مردمی از طریق اختصاص کد دستوری #۲۴* ، مشارکت مردمی برای ساخت و بازسازی آجر به آجرِ مدارس را تسهیل می‌کند.
 
 
مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی با اشاره به تخریب زیرساخت‌های آموزشی در پی سیل ویرانگر فروردین ۱۳۹۸، مشارکت ایرانسل در امر مدرسه‌سازی را در راستای مسؤولیت اجتماعی این شرکت دانست و از مشارکت‌کنندگان در این پروژه قدردانی کرد.
 
عباسی‌آرند همچنین به تجهیز مدارس مناطق سیل‌زده و نیز مناطق کمتر برخوردار به امکانات رایانه‌ای و ارتباطی، در قالب پروژۀ «مدارس درخشان» ایرانسل با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و از برنامۀ ایرانسل برای ادامه و گسترش این پروژه خبر داد.
 
وی همچنین گفت: ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در استان خوزستان توانسته با کمک ارگان‌های مربوطه، از نظر پوشش شبکه و ارائۀ خدمات، کیفیت خوبی را در مقایسه با میانگین کشور ایجاد کند و هم‌اکنون نیز پروژۀ فیبر اهواز در راستای ارائۀ خدمات شهر هوشمند در حال پیگیری است.
 
وی افزود: ارائۀ خدمات شبکۀ نسل پنجم ایرانسل، برای اولین بار در ایران، از تهران شروع شده و امیدواریم با راه‌اندازی زیرساخت پروژۀ فیبر، بتوانیم این خدمات را در شهر اهواز به عنوان دومین شهر ایران گسترش دهیم.
 
مدیرعامل ایرانسل همچنین خطاب به معلمان و دانش‌آموزان حاضر در مراسم گفت که ایرانسل دانش‌آموزان این مدرسه را که موفق به کسب رتبۀ زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری شوند، بورسیه می‌کند.
 
در این مراسم همچنین استاندار خوزستان با اشاره به قرآن کریم و آیۀ شریفۀ ۳۷ از سورۀ نور، مشارکت ایرانسل در مدرسه‌سازی را در این راستا ارزیابی و از تعهد ایرانسل به مسؤولیت اجتماعی در حین انجام کسب‌وکار تقدیر کرد.
 
شریعتی همچنین با سپاس از سازمان نوسازی مدارس، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و نیز دکتر عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی در خوزستان، ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن پروژۀ فیبر ایرانسل اهواز و سایر زیرساخت‌های لازم، روند تبدیل اهواز به شهر هوشمند هر چه بیشتر تسریع شده و نیز با انعقاد تفاهم‌نامۀ پویش آجر به آجر نیز، ایرانسل منشأ اقدامات مثبت دیگری در این استان شود.
 
وی همچنین با اشاره به سطح بالای تقاضای خدمات ایرانسل در خوزستان، از ایرانسل خواست تا دفتر منطقه‌ای خود در اهواز را هر چه بیشتر توسعه دهد.
 
 
رئیس شورای نمایندگان خوزستان نیز در این مراسم، با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای توسعۀ مدرسه‌سازی، ابراز امیدواری کرد که با ادامۀ این روند، در آیندۀ نزدیک دیگر شاهد مدارس و کلاس‌های کانکسی و… نباشیم.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در سخنان خود، خطاب به مدیرعامل ایرانسل گفت: «از شما و همکارانتان، صمیمانه تشکر می‌کنم که حضور بسیار تحسین‌برانگیزی در امر مدرسه سازی دارید.» وی افزود: ما مأموریت خود را در مدرسه‌سازی، تربیت نسلی نوآور و تمدن‌ساز می‌دانیم.
 
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان نیز با اشاره به مشارکت ایرانسل در امر مدرسه‌سازی در مناطق سیل‌زدۀ لرستان، خوزستان و گلستان گفت: امروز باید نامِ آشنایِ ایرانسل در حوزۀ ارتباطات را به شکلی جدید و با عنوان «ایرانسلِ خیّر» و «ایرانسلِ مدرسه‌ساز» معرفی کنیم.
 
 
 
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های این استان از نظر مدرسه‌سازی به دلیل خسارات ناشی از دوران جنگ تحمیلی، بر افزایش تلاش‌ها برای جبران این عقب‌ماندگی تأکید کرد.
 
 
 
احداث دبیرستان دخترانۀ ۹ کلاسۀ شهر ویس در استان خوزستان، دومین پروژۀ مدرسه‌سازی ایرانسل در پی سیل ویرانگر فروردین ماه ۱۳۹۸ است. پیش از این نیز در مهر ماه ۱۳۹۸، سه پروژۀ احداث و بازسازی مدارس مناطق سیل‌زدۀ استان لرستان، با مشارکت ایرانسل به بهره‌برداری رسیده بود. در روزهای آینده نیز سومین پروژۀ ایرانسل در این زمینه، در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
رویکرد ایرانسل در افتتاح این پروژه‌ها، نه فقط موضوع احداث ساختمان، بلکه توجه به امر آموزش و کیفیت آن و فراگیری آموزش دیجیتال است.
 
ایرانسل بر اساس راهبرد خود در پروژۀ مدارس درخشان، با تجهیز این مدارس به امکانات دیجیتالی و ارتباطی، از طریق همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آموزش، تقویت کیفیت آموزشی این مدارس را نیز پیگیری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.