اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

October 3, 2020
14:27 شنبه، 12ام مهرماه 1399
کد خبر: 116801

تولید گوشی صاایران در قالب CKD تا شش ماه دیگر

ICTna.ir – معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گوشی تلفن همراه صاایران در قالب CBU و در راستای مطالعه بازار تهیه شده و قرار است تا شش ماه دیگر تولید این گوشی به مرحله CKD برسد.
 
slide1 v6.jpeg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ستار هاشمی با اعلام این مطلب افزود: توافق اولیه بین ایرانسل و صاایران تحویل یک محموله چند هزار تایی تلفن همراه بود تا بر اساس آن تقاضای بازار سنجیده و برنامه‌ریزی برای تولید انجام شود.
 
او به خبرنگار ایرنا گفته است که گوشی های تحویل شده در قالب CBU (گوشی کامل) است و زمانی که صحبت از تولید می کنیم، منظورمان این نیست که همه چیز را خودمان از ابتدا تولید کنیم چراکه ممکن است محصول تولیدی بازار نداشته باشد و خریداری برای آن پیدا نشود.
 
به گفته هاشمی، این شیوه کاملا مرسوم است که محصولات تولیدی را ابتدا در قالب CBU (کامل) خریداری و وارد بازار کنند و پس از دریافت واکنش بازار، متناسب با آن برای طراحی و تولید گام بردارند.
 
او با اشاره به اینکه این تلفن همراه از کشور چین خریداری و با برند صاایران وارد کشور شده تا با مشارکت اپراتورها به مردم فروخته شود، اظهار داشته است: زمانی که گوشی تلفن همراه در قالب CBU تهیه می شود، ممکن است شباهت هایی با محصولات دیگر داشته باشد. اینکه تلفن همراه ری برند است را نمی دانم باید کارشناسان در این خصوص نظر بدهند.
 
هاشمی افزوده است: برندهای زیادی هستند که طراحی مدنظر خودشان را به کارخانه ای می‌دهند تا آن را تولید کند؛ مانند آنر و طبق برنامه ای که صاایران به ما داده است، در یک افق شش ماهه باید CKD تولید کنند و ما حمایت های خود را ادامه دهیم.
 
به گفته معاون وزارت ارتباطات، در ادبیات تولید، حتی CBU نیز به‌عنوان تولید تلقی می شود و تولیدکنندگان کارشان را با CBU آغاز کرده، بعد به سمت SKD و سپس در مرحله آخر به سراغ CKD می روند.
components.jpeg
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.