رسانه‌های اجتماعی

October 4, 2020
10:59 یکشنبه، 13ام مهرماه 1399
کد خبر: 116821

سیستم کراپ عکس توییتر اصلاح شد

 
 
توییتر پس از تحقیقات در خصوص تبعیض نژادی در نرم افزار عکس این شرکت رسانه اجتماعی، در قابلیت کراپ عکس تغییراتی داد.
 
 این تغییرات پس از این انجام گرفت که کاربران توییتر مکرر نشان دادند ابزار عکس که از یادگیری ماشینی برای کراپ یک بخش از عکس استفاده می کند، افراد سیاه پوست را در عکسها حذف کرده و روی چهره های سفید پوست متمرکز می شود.
 
توییتر سیستم کراپ تصویر را در سال ۲۰۱۸ پیاده سازی کرد. به گفته دانتلی دیویس، مدیر طراحی توییتر و پاراک اگراوال، مدیر فناوری توییتر، این سیستم با پیش بینی این که مردم ابتدا به چه چیزی نگاه می کنند، عمل می کرد.
 
آنها در یک پست وبلاگ اعلام کردند توییتر از این پس اتکا به یادگیری ماشینی را محدود خواهد کرد و در عوض قابلیت دیگر به نام "آنچه می بینید همان است که دریافت می کنید" را عرضه می کند.
 
سخنگوی توییتر در این باره توضیح بیشتری نداد و اعلام کرد جزییات بیشتر در هفته های آینده اعلام خواهد شد.
 
کارشناسان در سالهای اخیر نسبت به این که چطور الگوریتمها تبعیض نژادی را تقویت کرده اند، زنگ خطر را به صدا درآورده بودند. اما سیستم توییتر نخستین سیستم یادگیری ماشینی نیست که چنین مشکلی داشته است. طبق گزارش وایرد، الگوریتم تشخیص چهره گوگل افراد سیاه پوست را به عنوان گوریل تگ می کرد و گوگل این مسئله را با حذف بخش گوریل از کتابخانه تصویرش حل کرد. این اواخر برنامه ای که هدفش افزایش وضوح پیکسلهای عکسها بود، باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا را به یک مرد سفید پوست تبدیل کرده بود.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مسائل نژادی در هوش مصنوعی تبعات جدی دارد. در ژانویه یک مرد سیاه پوست در دیترویت پس از این که از سوی فناوری تشخیص چهره مورد استفاده ایستگاه پلیس میشیگان به اشتباه شناسایی شد، دستگیر شد. جیمز کریگ، رییس پلیس دیترویت مدت کوتاهی پس از آن اظهار کرد: نرم افزار تشخیص چهره در ۹۶ درصد موارد نتوانسته است افراد را بدرستی شناسایی کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.