تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 5, 2020
11:36 دوشنبه، 14ام مهرماه 1399
کد خبر: 116867

سونی به دنبال کسب مجوز از دولت آمریکا برای تامین قطعات هواوی است

 
 
تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مانع از همکاری شرکت‌ها با هواوی شده و حالا به نظر می‌رسد کمپانی‌های ژاپنی سونی و «Kioxia» برای تامین قطعات این غول فناوری چینی از دولت واشنگتن درخواست مجوز کرده‌اند.
 
در صورتی که گزارش اخیر مورد تایید قرار بگیرد، این کمپانی‌های ژاپنی پس از چندین برند دیگر مانند اینتل با دریافت مجوز می‌توانند قطعات موردنیاز هواوی را تامین کنند.
 
با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین، دولت واشنگتن تحریم‌ها علیه هواوی را افزایش داد و مانع از همکاری شرکت‌های مختلف با این کمپانی چینی شد. در حال حاضر این شرکت نمی‌تواند برخی قطعات موردنیاز خود را تامین کند و به علت عدم تولید چیپست‌های آن توسط TSMC، توسعه پردازنده‌های کرین متوقف خواهد شد.
 
هواوی یکی از بزرگترین مشتریان سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند سونی است و Kioxia دومین سازنده بزرگ حافظه فلش در جهان محسوب می‌شود که قطعات موردنیاز این غول فناوری چینی را تامین می‌کند.

 
طبق گزارش جدید، در صورتی که این دو کمپانی ژاپنی موفق به دریافت مجوز از ایالات متحده آمریکا نشوند، با کاهش شدید درآمد مواجه خواهند شد. Kioxia هشدار داده که تحریم‌های دولت واشنگتن علیه هواوی باعث عرضه بیش از حد تراشه حافظه شده و کاهش قیمت آن‌ها را در پی دارد. این کمپانی اخیرا مجبور شده به علت تنش‌ها میان چین و آمریکا، برنامه‌ها برای یک قرارداد چندین میلیارد دلاری را متوقف کند.
 
سخنگوی سونی اعلام کرده که از تمام قوانین پیروی کرده و نمی‌تواند درباره مشتریان خاص اظهارنظر کند. سخنگوی Kioxia نیز در این زمینه صحبتی نکرده است.
 
این اولین باری نیست که گزارشی درباره تلاش سونی برای دریافت مجوز از دولت آمریکا منتشر می‌شود. در گذشته نیز گزارشی از توقف فروش سنسورهای دوربین این کمپانی به هواوی خبر داده بود و به این موضوع اشاره شده بود که این برند ژاپنی دریافت مجوز را مدنظر قرار می‌دهد که در صورت صحت گزارش اخیر، دست به چنین اقدامی زده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.