تلفن همراه

گوشی

October 5, 2020
15:10 دوشنبه، 14ام مهرماه 1399
کد خبر: 116883

شیائومی با فناوری RAMDISK رم گوشی را به فضای‌ ذخیره‌سازی مجازی تبدیل می‌کند

 
 
در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند و حتی شاهد عرضه محصولات با ۱۶ گیگابایت رم نیز هستیم که این میزان رم می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. شیائومی اخیرا از فناوری به نام «RAMDISK» رونمایی کرده که از رم برای افزایش عملکرد گوشی استفاده می‌کند.
 
این فناوری از رم به عنوان فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که نتیجه آن، افزایش عملکرد دستگاه در هنگام اجرای یک برنامه یا بازی خاص می‌شود. در حالی که این فناوری در دنیای کامپیوترها وجود دارد، احتمالا برای اولین بار شاهد حضور آن در دنیای گوشی‌های هوشمند هستیم.
 
حالت آزمایشی RAMDISK که به تازگی معرفی شده، در اختیار کاربران گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا قرار گرفته و کاربران می‌توانند بخشی از ۱۶ گیگابایت رم این دستگاه را به عنوان حافظه ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار دهند.
 
 
این فناوری بخشی از رم را به عنوان فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌دهد که مزیت آن، سرعت بسیار بالاتر رم نسبت به فناوری ذخیره‌سازی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند است. برای مثال شیائومی می ۱۰ اولترا به رم از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز شده است. سرعت رم این دستگاه برابر ۴۴ گیگابایت بر ثانیه است، در حالی که سرعت خواندن و نوشتن حافظه UFS 3.1 به ترتیب به ۱۷۰۰ و ۷۵۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد.
 
کاربران شیائومی می ۱۰ اولترا برای استفاده از حالت آزمایشی RAMDISK باید به بخش «Speed Installation» در گیم سنتر بروند و وارد حالت آزمایشی بازی برای نصب آن شوند. طبق اعلام این کمپانی، در این حالت نصب بازی «Peace Elite» تنها ۱۰ ثانیه طول می‌کشد که ۱۰۰ درصد از نصب در حالت عادی سریعتر است.

در حال حاضر بیش از ۱۰ بازی محبوب شامل «QQ Speed» و «Glory of the King» توسط این فناوری پشتیبانی می‌شوند. در صورتی که به یک بازی در این حالت نیازی نداشته باشید، می‌توانید آن را از روی گوشی خود حذف کنید و این اقدام سرعت دستگاه را کاهش نمی‌دهد.
 
در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت اتمام باتری یا ریستارت دستگاه، بازی نصب شده از طریق RAMDISK ناپدید می‌شود چرا که در رم ذخیره شده است. شیائومی گزینه‌ای را برای کاربران درنظر گرفته که امکان انتقال بازی نصب شده از روی رم به حافظه فلش را ممکن می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.