امنیت

بازی

فناوری اطلاعات

October 5, 2020
16:55 دوشنبه، 14ام مهرماه 1399
کد خبر: 116889

هکرهای کنسول نینتندو دستگیر شدند

 
 
دو عضو  بازداشت شده گروه هک نینتندو معروف به «Team Xecuter» به ارتکاب ۱۱ جرم متهم شده‌اند. این دو نفر که «گری بوزر» از کانادا و «مکس لوئارن» فرانسوی هستند، رهبران گروهی بودند که ابزارهایی برای کرک و شکستن قفل سخت‌افزاری بازی‌های نینتندو می‌سازد.
 
گروه «Team Xecuter» سازمانی پیچیده‌ است که بیشتر به هک بازی‌های نینتندو شناخته می‌شود. از جمله محصولات این شرکت دستگاهی به نام «SX Pro» است که به «نینتندو سوییچ» امکان اجرای بازی‌های هک شده را می‌دهد. به گفته Ars Technica، انگیزه‌های مالی، این گروه را بین گروه‌های امولاتور سر زبان‌ها آورده بود؛ چون این گروه‌ها معمولا خدمات خود را به صورت متن باز عرضه کرده و از فروش محصولاتی که توجه سازندگان و مقامات فدرال را جلب کند، پرهیز می‌کنند. این گروه حتی ابزارهایی برای هک کردن «نینتندو 3DS» و «NES کلاسیک» و دیگر دستگاه‌ها نیز تولید می‌کند.
 
نینتندو از چند وقت پیش در پی مقابله با این گروه بود و در اردیبهشت دو پرونده قضایی با هدف بستن فروشگاه‌های ثالثی که محصولات «Team Xecuter» را به صورت آنلاین به فروش می رسانند، به جریان انداخته است. در سال‌های اخیر، نینتندو به سراغ سایت‌هایی که به شکل غیرقانونی رام بازی‌ها را می‌فروشند یا سایت‌هایی که ابزارهای سخت‌افزای برای این کار ارائه می‌دهند، رفته است.
 
«برایان سی رابیت»، دستیار دادستان کل بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این متهمان سردسته یک گروه خلافکار مشهور بین المللی هستند که سال‌ها با سرقت تکنولوژی بازی‌های ویدئویی شرکت‌های آمریکایی سود غیرقانونی برده‌اند. این دستگیری‌ها نشان می‌دهد که وزارت دادگستری با هکرهایی که در پی بهره‌برداری و سوء‌استفاده از مالکیت معنوی شرکت‌های آمریکایی برای منافع مالی هستند، مقابله خواهد کرد.
گروه «Team Xecuter» زمانی مورد توجه قرار گرفت که سایت UberChips، وبسایتی که سخت‌افزارهای این گروه را می‌فروخت، بر سر پرداخت غرامت ۲ میلیون دلاری با نینتندو به توافق رسید. طبق گفته وازارت دادگستری، «Team Xecuter» بیش از ۱۰ عضو دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.