اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 5, 2020
17:12 دوشنبه، 14ام مهرماه 1399
کد خبر: 116892

ناظمی خبر داد: سرمایه گذاری 180 میلیارد تومانی برای راه اندازی شبکه اختصاصی مدارس

ICTna.ir – رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از سرمایه گذاری 180 میلیارد تومانی برای راه اندازی شبکه اختصاصی مدارس به نام شبکه دانا خبر داد.
 
Nazemi.jpg
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستما)، امیر ناظمی در ارتباط زنده ویدویی با مراسم بهره برداری از طرح های ملی روستایی و عشایر کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: امروز 76 هزار و 200 مدرسه با تاکید رئیس جمهور بر تاسیس این شبکه با سهم حداکثری تجهیزات تولید داخل به شبکه دانا متصل می شوند.
 
او اظهار داشت: همه اپراتورها از جمله ایرانسل، همراه اول، رایتل، های وب و مخابرات برای راه اندازی این شبکه تلاش کردند و امروز 94 درصد مدارس کشور به شبکه دانا متصل می شوند.
 
ناظمی با اشاره به اینکه شبکه دانا زیرساخت ایجاد مدارس هوشمند و پایه ای برای ارایه خدمات و محتوای مناسب است، افزود: به همراه رونمایی از این شبکه، چندین پلتفرم آموزشی هم رونمایی می شود که می تواند در کنار پلتفرم های موجود به آموزش دانش آموزان کمک کند.
 
او اظهار داشت: پتلفرم دانا پلاس برای برگزاری کلاس های مجازی، لایو بوک برای به اشتراک گذاری کتاب های درسی و در اختیار قرار دادن مواد آموزشی و آزمون های مرتبط با آن درس، فیدیبو و طاقچه نیز برای ارایه کتاب های الکترونیکی فوق برنامه عرضه شده اند.
 
ناظمی افزود: همچنین سامانه ای ایجاد شده که در از طریق آن امکان معرفی پلتفرم های مختلف برای دانش آموزان وجود داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.