اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 6, 2020
11:14 سه شنبه، 15ام مهرماه 1399
کد خبر: 116902

نقشه گوگل دامنه شیوع کرونا در منطقه شما را نشان می‌دهد

نقشه الکترونیکی گوگل که با نام «گوگل مپس» شناخته می‌شود با یک به روزرسانی جدید و کدگذاری‌های رنگارنگ به زودی دامنه شیوع ویروس کرونا در مناطق جغرافیایی مختلف را مشخص می‌کند.
اپلیکیشن نقشه گوگل از اوایل هفته جاری به طور متوسط وضعیت هفت روزه از موارد شیوع ویروس کرونا به ازای هر 10 هزار نفر را در منطقه را مشخص می‌کند. مناطق انتخاب شده نشان می‌دهد که میزان شیوع کرونا در این نقطه بیشتر یا کمتر شده است و بر این اساس دامنه شیوع کرونا در هر منطقه با شش رنگ مختلف به نمایش درمی‌آید تا شدت شیوع بیماری نمایان شود.
 
 
گوگل با انتشار یک مطلب در وبلاگ خود توضیح داد که این ابزار جدید اطلاعات مهم در مورد موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک منطقه خاص را نشان می‌دهد تا کاربران بتوانند آگاهانه‌تر درباره نحوه تردد خود به مناطق مختلف تصمیم بگیرند و از قبل بدانند که چه اقدامات امنیتی را باید انجام دهند.
گوگل در حال جمع آوری اطلاعات مربوطه از سه منبع است: دانشگاه جان هاپکینز، نشریه نیویورک تایمز و دایره المعارف آنلاین ویکی‌پدیا. این شرکت همچنین داده‌های مورد نیاز خود را از سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان‌های دولتی نیز دریافت می‌کند. اطلاعات گوگل برای تمام 220 کشور که نقشه Google Maps در آن کار می‌کند در دسترس خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.