اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 6, 2020
11:15 سه شنبه، 15ام مهرماه 1399
کد خبر: 116903

ایده AR برای شهر هوشمند برنده هشتمین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه شد

 
 
تیم پرشین کدرز، ارائه‌دهنده ایده اپلیکیشنی با قابلیت AR برای شهر‌های هوشمند برنده هشتمین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه شد. تیم‌های Arena و IRISAPP به ترتیب به رتبه‌های دوم و سوم دست پیدا کردند.
 
هشتمین رویداد ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه در تاریخ ۱۲ مهرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. این رویداد ۳ روزه به دلیل بحرانی شدن وضعیت شهر تهران تنها ۲ روز ادامه یافت. براساس اعلام تیم برگزار کننده، روز سوم و اختتمایه این رویداد به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار شد. در روز سوم از این رویداد، پس از داوری‌های اولیه و امتیاز‌دهی به تیم‌های شرکت‌کننده، ۱۰ تیم برتر این رویداد اعلام شدند. به این ترتیب تیم‌های Duplica, Arena, iBit, The SAME, Develop X, IRISAPP, Nilva, NovinDevs, Async, ktm و Persian Coders ده تیم برتر این رویدا بودند.
 
پس از این اعلام نتایج، ۱۰ تیم برتر به ارائه محصول اولیه خود پرداختند و داوران در خصوص مسائلی همچون مدل کسب درآمد، رقبا، نحوه کدنویسی، استفاده از فناوری‌ها و مسائل این چنینی از تیم‌های ارائه‌دهنده سوالاتی را مطرح کردند. در پایان این ارائه‌ها داوران امتیاز‌های نهایی خود را اعلام کردند و سه تیم برتر هشتمین دوره ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه مشخص شد. تیم اول ۳/۶، تیم دوم ۳/۵۲ و تیم سوم ۳/۵۵ امتیاز کسب کردند.
 
معرفی تیم‌های برنده
محصول تیم پرشین کدرز، اپلیکیشنی با قابلیت AR برای شهر‌های هوشمند است. به این صورت با استفاده از این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند رستوران‌ها، خطوط حمل و نقل شهری، مکان‌یابی روی نقشه و موارد این چنینی را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند در محل‌های واقعی و نه در صفحات ۲ بعدی مشاهده کنند. در ادامه این اپلیکیشن قرار است خدمات خود را گسترده کرده و برای مثال با انتخاب یک رستوران، کاربر علاوه بر مشاهده راهنمای مسیر به‌صورت واقعیت افزوده، می‌تواند منوی آن رستوران را نیز مشاهده کرده و یا حتی سفارش غذا بدهد. شناسایی محل پارک خودرو در پارکینگ‌های طبقاتی، نشانه‌گذاری‌های بصری به کمک AR، امتیاز‌دهی به مشاغل و ثبت نظرات از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن خواهد بود.
 
محصول تیم IRISAP نیز اپلیکیشنی برای پیگیری وضعیت سلامت کاربران و پیگیری وضعیت بهداشت اماکن شهری است. این اپلیکیشن قرار است به‌صورت مشارکت جمعی، اطلاعاتی از وضعیت سلامتی مردم و همچنین وضعیت بهداشت اماکن مانند رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها فروشگاه‌ها و غیره به کاربران ارائه کند. به این ترتیب کاربرانی که به یک مکانی مراجعه می‌کنند می‌توانند تجربه دیداری خود را در این اپلیکیشن به اشتراک بگذارند تا علاوه بر آگاهی دیگر شهروندان از وضعیت ناسالم آن مکان، کسب‌وکار نیز مجبور به رسیدگی به وضعیت بهداشتی خود باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.