اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 7, 2020
11:26 چهارشنبه، 16ام مهرماه 1399
کد خبر: 116925

۱۰ طرح مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران موفق به اخذ گواهی اعتبارسنجی اختراع شد

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاهی ایران گفت: ۱۰ طرح مجموعه پژوهشگاه موفق به اخذ گواهی اعتبارسنجی اختراع از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۹۸ و نیمه نخست سال ۱۳۹۹ شده‌اند.
 
 
 به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، هادی رضایی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران گفت: ۱۰ طرح مجموعه پژوهشگاه موفق به اخذ گواهی اعتبارسنجی اختراع از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۹۸ و نیمه نخست سال ۱۳۹۹ شده‌اند.
 
وی ضمن تاکید بر ثبت حقوقی دستاوردها به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در حفظ مالکیت فکری و صیانت از دستاوردهای علمی متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران تا رسیدن به مرحله تجاری‌سازی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ و نیمه نخست سال جاری، ۱۵ طرح متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان اختراع در اداره ثبت اختراعات مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است که این نشان دهنده رشد مطلوب ثبت اختراع در پژوهشگاه فضایی ایران است.
 
رضائی تصریح کرد: افزون بر این، ۱۰ طرح مجموعه پژوهشگاه موفق به اخذ گواهی اعتبارسنجی اختراع از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۹۸ و نیمه نخست سال ۱۳۹۹ شده‌اند.
 
معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران، درباره برخی عناوین طرح‌های اختراعی ادامه داد: "اتاق تمیز پرتابل (قابل حمل) برای تست حسگرهای فضایی"، "سیستم تعیین موقعیت رادیویی طیف گسترده و زمین‌پایه بومی برای ماهواره"، "مکانیزم قفل انتهایی ماهواره با نوع زبانه‌ای"، "پلتفرم صلیبی بهینه‌سازی شده برای سازه ماهواره به منظور افزایش نسبت استحکام به وزن"، "ساخت نانوکاتالیست بر پایه مونولیت و فوم"، "تهیه نانو کامپوزیت پلیمر- الیاف کربن تقویت شده با نانو ساختارهای زیرکونیوم دی بورید و سیلیکون کاربید" و "میراگر جریان گردابی مغناطیسی" از طرح های اختراعی پژوهشگاه فضایی است.
 
 رضائی طرح‌های "میز مونتاژ و تست ماهواره با گشتاور و دقت بالا"، "سامانه هوشمند نظارت الکترونیک فضاپایه و ایستگاه پایه به منظور ردیابی افراد"، "مکانیزم نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی" و "بستر آزمون عملکرد سامانه‌های الکتروهیدرودینامیکی"؛ را به عنوان طرح‌های اختراعی پژوهشگاه که موفق به کسب گواهی اعتبارسنجی اختراع شده‌اند برشمرد و گفت: هم‌اکنون ثبت مالکیت فکری دستاوردهای پژوهشگاه با جدیت در دست پیگیری است و در حال حاضر ۱۲ پرونده ثبت اختراع و ۹ پرونده اعتبارسنجی اختراعات دیگر در دستور کار این معاونت قرار دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.