تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 8, 2020
12:06 پنجشنبه، 17ام مهرماه 1399
کد خبر: 116955

خداحافظی گوگل با جی سوئیت و تولد یک سرویس جدید

 
شرکت گوگل نام مجموعه ابزارهای بهره وری خود را تغییر داد و با هدف جذب مشتریان سازمانی برای کسب و کاری ابری خود، قابلیتهای بیشتری به آن اضافه کرد.
 
 بسته خدمات گوگل که شامل ایمیل، اسناد و چت ویدیویی بود و از سال ۲۰۱۶ به نام جی سوئیت (G Suit) شناخته شده بود اکنون به گوگل ورک اسپیس (Workspace) تغییر نام داده است.
 
گوگل با وجود این که محصولات رایگان محبوبی مانند جی میل دارد، در رقابت با مایکروسافت و سایر شرکتهای نرم افزار سازمانی، نامها و استراتژیهای خدمات بهره وری خود را مکررا تغییر داده است. گوگل در تازه ترین اقدام خود تلاش کرده ابزارهای بهره وری را بیشتر از قبل یکپارچه کند. به عنوان مثال این شرکت اخیرا سرویس ویدیویی Meet را با جی میل یکپارچه کرد و اکنون قابلیتی را معرفی کرده که به کاربران امکان می دهد همزمان با استفاده از اسنادهای آنلاین، از Meet هم استفاده کنند.
 
گوگل برای استفاده از سرویسهای محبوبش به منظور تبلیغ و ترویج برنامه ویدیویی خود که رقیب برنامه زوم و Teams مایکروسافت است، با انتقاد روبرو شده است. گوگل هم مانند شرکت زوم شاهد گرایش فزاینده به دورکاری در شرایط پاندمی بوده است. این شرکت اکنون بیش از ۲.۶ میلیارد کاربر ابزارهای بهره وری دارد که شامل اکانتهای رایگان، بیزنس و آموزشی هستند. گوگل در مارس اعلام کرد شمار کاربران فعال ماهانه این خدمات از مرز دو میلیارد نفر عبور کرده است.
 
گوگل یک رده قیمت گذاری جدید هم به نسخه پولی خود اضافه کرده که ۱۸ دلار در ماه با قابلیتهای امنیتی بیشتر است اما قیمتهای دیگر تغییر نکرده و قراردادهای فعلی به قوت خود باقی می مانند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در مارس اعلام کرد شمار شرکتهای مشتری خدمات ابزارهای همکاری سوئیت که بابت آن ماهانه پول پرداخت می‌کنند، از مرز شش میلیون عبور کرد اما جدیدترین آمار مشتریان و فروش را هنوز اعلام نکرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.