تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 9, 2020
12:06 جمعه، 18ام مهرماه 1399
کد خبر: 116971

«پست» حلقه اتصال جوامع بشری به یکدیگر است

 
 
مدیرعامل شرکت ملی پست، ضمن تبریک روز جهانی پست گفت: هرچه جوامع پیشرفته‌تر شدند، نیاز انسان‌ها، حکومت‌ها و سازمان‌ها به هم بیشتر و نقش پست در رفع این نیازها و محکم کردن حلقه اتصال جوامع بشری به یکدیگر، پررنگ‌تر شد.
 
تاریخ ارتباطات انسانی نشان می‌دهد، پست یکی از ابتدایی‌ترین و قدیمی‌ترین وسیله ارتباطی بین انسان‌ها بوده است. از آن زمان که فرمانروایان و حاکمان برای ارسال پیام‌ها و نامه‌های‌شان چاپارخانه را راه‌انداختند و چاپارهای تیز پا را به عنوان سفیران و نامه‌رسان خود برگزیدند تا به امروز، پست پیشگام ارتباط مردم با یکدیگر و حکومت‌ها با ملت‌ها بوده است.
 
​​​​​​«رمضانعلی سبحانی‌فر» در پیامی روز جهانی پست را تبریک گفت.
 
معاون وزیر ارتباطات در پیام خود نوشت: در گذشته‌ای نه چندان دور، پست تنها راه ارتباطی مردم با عزیزان‌شان بود و رساندن نامه‌های حاوی خبر سلامتی و پیام‌های عاطفی، وظیفه اصلی این شبکه به شمار می‌آمد. اما امروز مرزهای خدمت‌رسانی پست در جهان فراتر رفته و به عنوان یک صنعت با خلق سرویس‌های جدید، به منظور تامین خواسته‌های مشتریان، به کسب و کاری پویا تبدیل شده است.
 
او با بیان این‌که پست در ایران نیز تا سال‌های اخیر، همواره با نیازهای مکاتبه‌ای مردم و سازمان‌ها همسو بوده، گفت: اما تغییر الگوی نیازهای مردم و تاسی به پست‌های موفق دنیا نشان داد، نقش این شبکه  تنها به دریافت و تحویل پیام‌های مکاتبه‌ای محدود نمی‌شود و باید با تغییر ماموریت‌ها و شیوه‌های خدمت‌رسانی در کنار تقویت زیرساخت‌ها، پوست اندازی با هدف هوشمندسازی شبکه و الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات را آغاز کرد.
 
سبحانی‌فر افزود: از حدود یکسال پیش و با تکیه بر توصیه‌ها و تاکیدات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست این حرکت را با همراهی تمامی همکاران در سراسر شبکه آغاز کرد و تلاش زیادی هم برای تحقق آن انجام شد. اما دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های منابع و ظرفیت‌ها موجب شد این تحول از شتاب کافی برخوردار نباشد.
 
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: از یکی دو ماه پیش به دنبال تغییر مدیریت؛ مصمم به بازنگری در شیوه‌های تحقق اهداف و مسیر ریل‌گذاری شده، با سرعت بیشتری هستیم تا بتوانیم ضمن توجه به تقویت انگیزه‌های نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شبکه، شاهد پستی چابک‌تر و پویاتر باشیم که سهمی واقعی از بازار و زنجیره تامین نیازهای مردم، دولت و کسب و کارها دارد.
 
ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مهر روزجهانی پست و تشکر فراوان از زحمات شبانه‌روزی در عرصه خدمت‌رسانی، از تک‌تک شما عزیزان خواستار همراهی و مشارکت صمیمانه‌تر به منظور رسیدن به سر منزل مقصود هستم و در مقابل متعهد می‌شوم توجه به بهبود معیشت و تامین امنیت و رضایت شغلی شما گرامیان را در اولویت اقدامات خود قرار دهم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.