بازی

فناوری اطلاعات

October 10, 2020
11:49 شنبه، 19ام مهرماه 1399
کد خبر: 116997

شانس مجدد برای مسدودشدگان کوئیز آو کینگز

 
حدود سه هفته پیش بود که کوئیز آو کینگز ۵۳۵ حساب کاربری را به‌خاطر استفاده از بات‌های تلگرامی (روبات) در بازی مسدود کرد. به دنبال این تصمیم کاربرانی که حسابشان مسدود شد، به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعتراض کردند. حالا در نشستی میان تیم کوئیز او کینگز با بازیکنان معترض در بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌ای، مجموعه کوئیز آو کینگز اعلام کرد که پس از پایان کوییزکاپ ۹۹ یعنی ۱۰ آبان ماه این تصمیم را مجدد بررسی می‌کند و اگر نیاز به تجدید نظر بود در مورد آن تجدید نظر خواهد کرد. 
 
عقیل منصوری، معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تشریح جلسه تیم کوئیز آو کینگز با کاربرانی که حسابشان مسدود شد، به پیوست گفت: «پس از اینکه کوئیز آو کینگز حساب ۵۳۵ کاربر را مسدود کرد، آنها به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کردند، چون بنیاد ملی بازی‌ها را مرجع این موضوع می‌دانستند»
 
او ادامه داد: «ما هم در این رابطه با تیم کوئیزآو کینگز ارتباطی برقرار کردیم. آنها پاسخ مشروحی هم برای ما ارسال کردند. در ایمیلی که فرستادند، به موضوع تقلب و بات تلگرامی هم اشاره کردند و تاکید کردند که موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری می‌کنند و اگر دوره‌های پیش به صورت جدی پیگیری نمی‌کردند، هم‌اکنون می‌خواهند به صورت جدی با موضوع برخورد کنند. چون هم ضرر مالی بسیاری در این مورد متحمل شدند و هم کاربران خوبی را از دست دادند»
 
او همچنین بیان کرد: «من با مدیرعامل کوئیزآو کینگز تماس گرفتم و در این مورد با وی صحبت کردیم. من به او گفتم که کاربران موفق نشدند که برای حل این مشکل با کوئیز آو کینگز ارتباط برقرار کنند و بهتر است نشست مشترکی برگزار کنیم، وی نیز این پیشنهاد را قبول کرد. این کاربران هم گروهی داشتند که بین خودشان چند نفر را به عنوان نماینده برای شرکت در این نشست دعوت کردند.»
 
به گفته منصوری در این نشست مدیر روابط عمومی کویئز آو ‌کینگز توضیحات مفصلی را در مورد بات تلگرامی و بحث تقلب مطرح کرد. او همچنین تاکید کرد: « مدیر روابط عمومی کوئیز آوکینگز در این جلسه اعلام کرد که یکسال است که موضوع بات را شناسایی کردند و وقتی از کاربران وجود چنین باتی را پیگیری می‌کردند، آنها می‌دانستند که چنین باتی وجود دارد و حتی از آن استفاده می‌کردند. تیم کوئیز هم بعد از مدتی دریافت که این کاربران خودشان از این بات برای تقلب در بازی استفاده می‌کردند.»
 
او در ادامه داد: «در این موضوع همچنین تیم کوئیز اعلام کرد که موضوع بات و تقلب جزو خطوط قرمز آنها است. دو روز پیش از مسدود شدن حساب این کاربران هم این تیم قوانین خود را به روز رسانی کرد و سپس ۵۳۵ کاربر را مسدود کردند. البته ۵۳۵ کاربر مسدود نشدند بلکه حساب کاربری مسدود شد چون به عنوان مثال در این جلسه یک نفر ادعا می‌کرد که به شخصه ۷ حساب کاربری دارد.»
 
براساس گفته‌های منصوری بعد از این اتفاق مدیرعامل کوئیز آو کینگز نمی‌خواست برخورد جدی و قطعی داشته باشد؛ اما به موازات این موضوع برخی کاربران شروع به توهین و تخریب کردند و حتی کار به مسائل اخلاقی کشید. او همچنین بیان کرد: «پس از این موضوعات تیم کوئیز آو کینگز تصمیم گرفتند که برخورد جدی داشته باشند و حتی بحث حقوقی این موضوع را هم دنبال می‌کنند.»
 
او در ادامه صحبت‌های خود به سخنان کاربرانی که حسابشان مسدود شده بود در این جلسه، اشاره کرده و گفت: «پس از صحبت‌های تیم کوئیز، کاربران موضوعاتی را مطرح کردند. همه این افراد اذعان داشتند که این بات را استفاده کردند و پشیمان بودند و از اتفاقات اخلاقی که در این مدت رخ داد، اعلام برائت کردند. من متوجه شدم که این افراد اشتباه کردند؛اما این بازی را دوست دارند. یکی از کاربران می‌گفت بعد از مسدود شدن حسابش بیمار شد و از جمله کاربرانی بود که رتبه بالایی دارد و تنها دو ماه است که از این بات استفاده می‌کرد.»
 
منصوری در ادامه افزود: «این کاربران اعتقاد داشتند که اشتباه کردند؛ اما باید متناسب با اشتباهشان با آنها برخورد شود و باید با کاربری که تنها یک ماه از این بات استفاده کرده، با کاربری که یک سال از آن استفاده می‌کند، برخورد متفاوتی شود.»
 
او همچنین عنوان کرد که کاربران دراین جلسه اشاره می‌کردند که در این ۵۳۵ حساب مسدوده شده، موارد استثنا هم وجود داشته، چون یکی از کاربران ادعا می‌کرد که اکانتی دارد که به بات تلگرامی متصل بوده و الان فعال است و اکانت دیگری دارد که به باتی متصل نیست و مسدود شده است. به اعتقاد منصوری اینطور به نظر می‌رسد که این بررسی‌ها توسط تیم کوئیز باید با دقت بیشتری انجام شود.
 
به گفته منصوری این کاربران در جلسه اشاره کردند که از مدت‌ها پیش به تقلب افراد آگاه بودند و به تیم کوئیز هم پیام‌های بسیاری می‌دادند. او همچین تاکید کرد: «این کاربران می‌گفتند که به واسطه اینکه می‌دیدند فضای تقلب وجود دارد و ضرر می‌کنند چاره‌ای نداشتند جز اینکه یا باید از بازی بیرون بروند یا بمانند و ببازند یا تقلب کنند. مدیرحقوقی بنیاد هم توضیحاتی ارائه داد در مورد اینکه وقتی در احکام جزائی می‌خواهند با موضوعی برخورد کنند، شرایط بروز موضوع را درنظر می‌گیرند. البته کاربران انتقاد داشتند که چرا برخی از کاربران که تقلب کردند را مسدود نکردند که تیم کوئیز اعلام کرد که در مورد این اکانت‌ها به قطعیت نرسیدند؛ اما در مورد تقلب این ۵۳۵ اکانت مطمئن هستند.»
 
او همچنین بیان کرد: « بنیاد قصد دارد هردو طرف موضوع را حمایت کند و با توجه به اینکه این کاربران به اشتباه خود پی بردند و مجبور شدند تحت شرایطی این کار را انجام دهند، ما درخواست کردیم که تیم کوئیز در تصمیم خود بازنگری انجام دهد. البته من متوجه شدم که تا الان هم تیم کوئیز آو کینگز سعه صدر خوبی دارند و اجازه دادند تا این کاربران با ساخت اکانت جدید در مسابقات کوئیز کاپ شرکت کنند.»
 
منصوری در ادامه افزود: «در پایان نشست به نتیجه رسیدیم که پس از پایان مسابقات کوئیز کاپ یعنی ۱۰ آبان‌ماه یک بار دیگر موضوع را بررسی شود و احتمال دارد تمام این کاربران بخشیده شوند یا امکان دارد هیچ‌کدام را نبخشند یا تحت شرایطی به بازی برگردند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.