رسانه‌های اجتماعی

October 10, 2020
15:00 شنبه، 19ام مهرماه 1399
کد خبر: 117012

پاکستان TikTok را مسدود کرد

ICTna.ir – رگولاتوری مخابرات پاکستان (PTA) به دلیل فیلتر نکردن محتوای غیراخلاقی و ناشایست اپلیکیشن TikTok را مسدود کرد.
 
TikTok Pakistan.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یک مقام مسوول در رگولاتوری پاکستان گفته است مسدود کردن این اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه به دلیل شکایت های متعدد از سوی بخش های مختلف جامعه علیه محتوای غیراخلاقی و ناشایست آن بوده است.
 
PTA اعلام کرده است که موضوع مسدود کردن این اپلیکیشن را به منظور رعایت ساز و کارهای جلب رضایت TikTok برای تعدیل محتوای غیرقانونی مجددا بررسی خواهد کرد.
 
TikTok نیز با اشاره به اینکه در تلاش است تا هرجایی که این اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد، قوانین محلی آن بازار را رعایت کند، گفته است: ما در ارتباط مداوم با PTA هستیم و به همکاری با آنها ادامه خواهیم داد. امیدواریم به جمع بندی برسیم که کمک کند در این کشور همچنان خدمات خود را ارایه کنیم.
 
TikTok که متعلق به شرکت چینی ByteDance است، در مدت کوتاهی پس از عرضه توسط بسیاری از کاربران جوان برای انتشار ویدیوهای کوتاه مورد استقبال بسیار بالایی قرار گرفت. اما تعدادی از کشورها اخیرا به دلیل ارتباط آن با چین نگرانی های امنیتی و حریم شخصی را مطرح کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.