تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 10, 2020
16:54 شنبه، 19ام مهرماه 1399
کد خبر: 117021

امروز پنج نمایشگاه پستی آغاز به کار کرد

مدیرعامل شرکت ملی پست نخستین نمایشگاه‌های «ورقه‌های پستی و اقلام فیلاتلیک»، «پست در آیینه مطبوعات»، «کاریکاتورهای پستی»، «پست در گذرزمان» و «سوخت نگاری روی کاغذ» را در موزه پست و ارتباطات افتتاح کرد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، «رمضانعلی سبحانی‌فر» در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه‌ها  که به مناسبت هفته پست و با همراهی حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزیر گردشگری، احمد محیط طباطبایی رییس انجمن موزه‌های ایران و علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران انجام شد، گفت: این نمایشگاه‌ها با هدف احیای فرهنگ پست، زنده کردن خاطراتی که با همراهی پست رقم خورده است و معرفی بخشی از فرهنگ و پیشینه کشور به دوستداران، علاقه‌مندان و نسل جدیدی که آشنایی چندانی با این بخش از میراث فرهنگی ندارند، برپا شده است.
 
در نمایشگاه ورقه‌های پستی و فیلاتلیک ایران اوراق پستی از قبیل تمبر، نامه، پاکت نامه ‌ای مهر خورده و استفاده شده، کارت پستال‌های تصویری، بارنامه، اسناد پستی، پست کارت، پاکات مهر روز که برای نخستین بار به نمایش در آمده، مربوط به ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال گذشته است.
 
در نمایشگاه پست در آیینه مطبوعات، خبرهای مربوط به موضوعات مختلف پستی از سال ۱۳۰۵ تا ۱۳۵۰ که توسط روزنامه اطلاعات منتشر شده، به نمایش در آمده است.
 
نمایشگاه کاریکاتورهای پستی، ۲۰ اثر برگزیده نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور «کبوتر زرین» با موضوع نقش خدمات پستی در دوران شیوع کرونا برگزار شد را در معرض دید قرار داده است.
 
نمایشگاه پست در گذر زمان، ۵۰ قطعه عکس پستی مربوط به دوره‌های قاجاریه، پهلوی اول و دوم را به نمایش گذاشته است.
 
نمایشگاه سوخت نگاری روی کاغذ نیز، ۳۰ تصویر قدیمی پستی را در قالب هنر سوخت نگاری، نمایش داده است.
 
شروع به فعالیت مرکز اسناد شرکت ملی پست در موزه پست و ارتباطات نیز از دیگر بخش‌های مراسم امروز بود. در این مرکز قرار است اسناد تاریخی تحولات پست در گذر زمان جمع آوری، ساماندهی و به نمایش گذاشته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.