بازی

فناوری اطلاعات

October 11, 2020
11:18 یکشنبه، 20ام مهرماه 1399
کد خبر: 117033

سونی: اکثر بازی های PS4 در PS5 اجرا می‌شوند

 
 
در حال حاضر، پلی استیشن ۴، عنوان دومین کنسول پرفروش تاریخ پلی استیشن را به خود اختصاص داده است. این کنسول از محبوبیت بالایی نزد گیمرها برخوردار است و تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه از آن در بازار به فروش رفته است.
 
از سویی دیگر، طراحان و سازندگان بازی نیز توجه ویژه‌ای به این کنسول داشتند و بالغ بر ۴ هزار بازی نیز برای پلی استیشن ۴ طراحی و عرضه شده است. حال طبق اطلاعاتی که در صفحه پشتیبانی محصولات سونی آمده، بخش قابل‌توجهی از بازی‌های این کنسول در پلی استیشن ۵ قابل اجرا خواهد بود.
 
سونی در اینجا از عبارت «اکثریت قریب به اتفاق» را برای نشان دادن میزان پشتیبانی پلی استیشن ۵ از بازی‌های پلی استیشن ۴ استفاده کرده است. در این صفحه آمده است: مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از هزاران بازی پلی استیشن ۴ را می‌توان در کنسول پلی استیشن ۵ اجرا کرد.
 
تنها نام چند بازی به عنوان بازی‌هایی که توسط پلی استیشن ۵ پشتیبانی نمی‌شوند، فهرست شده است. همچنین، کنسول جدید سونی به دلیلی برخورداری از توان پردازشی بالاتر، قادر به اجرای بهتر بازی‌ها در دو حالت دیجیتال و دیسکی است.
 
سونی با انتشار پستی دیگر در این رابطه نوشت: برخی از عناوین بازی‌های پلی استیشن ۴، با سرعت بارگذاری بالاتری در پلی استیش ۴ اجرا خواهند شد. همچنین از قابلیت Game Boost نیز بهره خواهند برد و از نرخ فریم ارتقایافته‌ای نیز برخوردار خواهند بود. تعدادی از بازی‌ها با نرخ فریم آنلاک شده یا رزولوشن داینامیک حداکثری ۵K نیز با کیفیت بهتری اجرا خواهند شد.
 
احتمالا بازی‌های مبتنی بر دیسک می‌بایست به یک بروزرسانی را دریافت کنند و بازی‌های دیجیتال نیز می‌بایست از طریق اکانت PS5 در فروشگاه پلی استیشن مجدد دانلود شوند. گزینه‌ای نیز برای انتقال اطلاعات پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ از طریق وای فای وجود دارد که برای اولین بار در نسل جدید این محصول مشاهده می‌شود.
 
جدای از بازی‌های قابل پشتیبانی در پلی استیشن ۵، اطلاعاتی نیز در خصوص سازگاری با لوازم و قطعات جانبی پلی استیشن ۴ توسط این کنسول آمده به طوری که پلی استیشن ۵ از دسته دوآل شاک ۴ و هدست پلی استیشن وی‌آر نیز پشتیبانی خواهد کرد.
 
طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، پلی استیشن ۵ تنها از کنسول سال قبل پشتیبانی می‌کند، اما محصول رقیب یعنی ایکس باکس سری ایکس با تمامی‌بازی‌های متعلق به مدل‌های قبل از خود سازگار است. طبق اعلام سونی، پلی استیشن ۵ از ۱۲ نوامبر و با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.