امنیت

فناوری اطلاعات

October 11, 2020
14:26 یکشنبه، 20ام مهرماه 1399
کد خبر: 117039

کلاهبرداری از مدیران وب‌سایت‌ها به روش تبلیغات سئو

 
 
شگرد بالا بردن سئو سایت ازجمله روش‌هایی است که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی شروع شده است و آگهی‌هایی با مضمون بالا بردن سئو سایت می‌تواند مدیران سایت‌ها را ترغیب به پیگیری موضوع کند و زمینه را برای کلاهبرداری از مدیران سایت‌ها فراهم آورد.
 
به‌کارگیری تکنیک‌های سئو (بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو) برای انجام موثر تبلیغات یک روش متداول در دنیاست. سئو سایت را می‌توان مجموعه روش‌هایی برای تغییر استراتژیک وب‌سایت‌ها و بالا بردن رتبه آن‌ها در موتورهای جست‌وجو دانست، که هرچه این رتبه بالاتر باشد در صفحات اولیه موتورهای جست‌وجو قرارگرفته و میزان بازدید از سایت بیشتر خواهد شد.
 
همچنین نقش تبلیغات در شکل‌گیری و رونق یک کسب‌وکار بسیار مهم بوده و انجام تبلیغات گسترده و مناسب می‌تواند تضمین‌کننده ادامه فعالیت و درآمدزایی بالا باشد. به همین دلیل برخی از افراد سودجو از این قابلیت سوءاستفاده کرده و با انجام تبلیغات کاذب سعی می‌کنند کاربران را فریب داده و فعالیت‌های مجرمانه خود را دنبال کنند.
 
شگرد بالا بردن سئو سایت ازجمله روش‌هایی است که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی شروع شده است و آنطور که پلیس فتا هشدار می‌دهد، می‌تواند زمینه را برای کلاهبرداری از مدیران سایت‌ها فراهم آورد. بنابراین هر آگهی با مضمون بالا بردن سئو سایت می‌تواند مدیران سایت‌ها را ترغیب به پیگیری موضوع کند. بنابراین مدیران و گردانندگان سایت‌ها باید با دقت بیشتری نسبت به این‌گونه تبلیغات برخورد کنند.
 
سرقت اطلاعات از مهم‌ترین اهداف مجرمان سایبری و یکی از شگردهای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، سایت‌های فیشینگ است. رصد فضای مجازی سایت‌هایی جعلی را نشان می‌دهد که برای ارائه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب افراد را جمع‌آوری و از این اطلاعات سوءاستفاده کرده یا آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.
 
ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کردن قربانیان به صفحات فیشینگ از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه برای سرقت اطلاعات مالی و هویتی کاربران به شمار می‌رود. به همین دلیل پلیس فتا هشدار می‌دهد که کاربران نباید به‌هیچ‌عنوان فریب این‌گونه تبلیغات و آگهی‌های اغواکننده را بخورند.
 
کارشناسان امنیتی حوزه فناوری اطلاعات هم بارها درباره فیشینگ هشدار داده‌اند. اگر بخواهیم در برابر تهدیدات سایبری ایمن باشیم، باید موارد امنیتی را رعایت کنیم. یکی از موارد امنیتی این است که هوشیار باشیم، هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایت‌ها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت ما را به مرحله پرداخت هدایت می‌کند، دقت کنیم که مثل همان نوشته شده باشد.
 
مدیران و گردانندگان سایت‌ها باید دقت کنند که محبوبیت شان از دید مخاطبین بر اساس پارامترهایی مانند میزان مدت‌زمان مشاهده سایت، کامل بودن سایت، لینک‌دهی دیگران به سایت و اقداماتی از این قبیل سنجیده می‌شود و در انتها بر اساس پالایش‌های انجام‌شده، رتبه سایت شما مشخص می‌شود و بایستی مراقب تبلیغات دروغین در این زمینه بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.