رگولاتوری

October 12, 2020
14:08 دوشنبه، 21ام مهرماه 1399
کد خبر: 117088

FCC برای مبارزه با روبات های تماس گیرنده قانون وضع کرد

ICTna.ir – کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قوانین جدیدی را برای مبارزه با روبات های تماس گیرنده به منظور حفاظت از مشترکان علیه تماس های مزاحم و ناشناخته وضع کرد.
 
FCC Commission.png
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در قانون جدید تعهدات و ضرب الاجل مشخصی برای ارایه دهندگان خدمات صوتی به منظور احراز هویت شناسه تماس گیرنده منظور شده است.
 
استفاده از شناسه هویت تماس گیرنده در تمامی شبکه های مخابراتی سراسر کشور و ممنوعیت اپراتورهای ارایه دهنده خدمات صوتی از اضافه کردن هرگونه هزینه اضافه به صورت حساب های مشترکان یا اشتراک های کسب و کارهای کوچک بابت اجرای فناوری احراز هویت شناسه تماس گیرنده، از جمله قوانین وضع شده است.
 
اوایل سال جاری، FCC خواست تا فریم ورک STIR/SHAKEN (استاندارد مبتنی بر پروتکل اینترنتی) روی شبکه های تلفنی IP تا سی ام ماه ژوتن 2021 اجرا شود.
 
براساس مصوبه جدید، FCC از این پس می تواند با تمامی ربات های تماس گیرنده جعلی غیرقانونی و هرگونه اقدام به ردگیری به صورت قانونی برخورد کند.
 
در قانون وضع شده، اپراتورهای ارایه دهنده خدمات سرویس صوتی یا باید شبکه های غیر IP خود را به شبکه IP ارتقا دهند و STIR/SHAKEN را اجرا کنند یا یک راهکار احراز هویت شناسه تماس گیرنده غیر IP ارایه کنند. ضمن اینکه حق ندارند بابت اجرای این فناوری که به صورت قانون درآمده، صورتحساب مشترکان را شارژ کنند.
 
سیستم احراز هویت شناسه تماس گیرنده مبتنی بر استاندارد STIR/SHAKEN، اپراتورهای ارایه دهنده خدمات صوتی را قادر می سازد تا اطلاعات شناسه تماس گیرنده را با یک شماره تلفن مشخص مرتبط کرده و تائید کنند.
 
اقدامات رسمی FCC برای اجرای سامانه مطمئنی به منظور تائید احراز هویت اطلاعات تماس گیرنده از سال 2017 آغاز شد تا به حفاظت از مشتریان کمک کند و قرار است از سال آینده به صورت کامل روی شبکه تمامی اپراتورهای مخابراتی سراسر آمریکا اجرا شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.