رگولاتوری

October 13, 2020
14:35 سه شنبه، 22ام مهرماه 1399
کد خبر: 117132

جزئیات مصوبه صدور پروانه های WTTX منتشر شد/ تخصیص 60 مگاهرتز فرکانس اختصاصی در بازه 3400 تا 3600 مگاهرتز

ICTna.ir – جزئیات مصوبه جلسه 305 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درخصوص اصول حاکم بر تجدید اعتبار پروانه های انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت (FWA) و تغییر نام آنها به WTTx منتشر شد.
 
CRA Commission.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس این مصوبه، در صورت درخواست دارندگان پروانه FWA مشروط به تعیین تکلیف کلیه تعهدات و تسویه کلیه تعهدات مالی مربوط به پروانه های مذکور تا اول اسفند ماه 99، نسبت به تجدید پروانه آنها اقدام خواهد شد و این درخواست باید تا اول آذر ماه 99 به سازمان تنظیم مقررات ارایه شده باشد.
 
در پروانه جدید، برای هر شخص دارنده پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت صرفا یک پروانه صادر می شود که قلمرو فعالیت آن برابر مجموع قلمرو فعالیت پروانه های FWA است.
 
در صورتی که هر یک از دارندگان پروانه FWA تا اول آذر ماه 99 درخواست تجدید پروانه خود را ارایه ندهند، صرفا تا پایان سال جاری یا تا پایان مدت اعتبار پروانه (هرکدام دیرتر سررسید شود) مجاز به ادامه فعالیت خواهند بود.
 
تاریخ لازم الاجرا شدن پروانه های FWA تجدید شده، از اول فروردین ماه 1400 است و مدت اعتبار آنها هفت سال شمسی خواهد بود.
 
گفتنی است، براساس مصوبه کمیسیون، پروانه های FWA تجدید شده به پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم (WTTx) تغییر نام می یابند.
 
تعهدات مالی
دارندگان پروانه WTTx موظف هستند 28.1 درصد از درآمد سالیانه خود را که به تایید حسابرس رسمی رسیده است، به عنوان مبلغ تسهیم درآمد سالیانه در هر سال مالی به خزانه داری کل کشور واریز کنند. ضمن اینکه به منظور حمایت از توسعه شبکه و خدمات موضوع این مصوبه، مبلغ تسهیم درآمد سالیانه دارندگان پروانه برای سال های اول و دوم صفر تعیین شده است.
براساس این مصوبه، مبالغ تضمین شده تسهیم درآمد سالیانه نیز بر حسب میلیارد ریال به شرح جدول ذیل است.
No1.JPG
در صورتی که دارندگان پروانه در هر سال مالی، حساب های مالی عمده فروشی و خرده فروشی را در چارچوب ابلاغی سازمان به تفکیک در صورت های مالی حسابرسی شده ارایه کنند، درآمدهای ناشی از عمده فروشی به سایر دارندگان پروانه های ارتباطی و فناوری اطلاعات در چارچوب مصوبات کمیسیون، مشمول تسهیم درآمد سالیانه نخواهد بود. ضمن اینکه درآمد حاصل از خدمات رومینگ ملی ارایه شده توسط اپراتور میزبان در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشمول تسهیم درآمد نیست.
 
دارندگان پروانه موظف هستند معادل سه درصد از درآمد سالیانه خود را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و آیین نامه ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارایه خدمات عمومی اجباری (USO) در ناحیه خدمات تعیین شده، راسا یا از طریق دیگر دارندگان پروانه هزینه کنند اما در هرحال مبلغ این هزینه نباید از مبالغ تعیین شده در جدول شماره دو کمتر باشد.
 
آنها موظف هستند یک درصد از درآمد سالیانه خود را که به تایید حسابرس رسمی رسیده است، به عنوان حق سازمان و حداکثر تا آخرین روز هر سال مالی با اعلام رگولاتوری به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند.
 
همچنین تا پایان مدت اعتبار پروانه، مبالغی را مطابق جدول ذیل باید به عنوان حداقل مبلغ تضمین شده حق سازمان، به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند.
No2.JPG
متقاضیان تمدید پروانه FWA می بایست بابت تضمین حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه بانکی قابل تمدید به دفعات و به میزان 500 میلیارد ریال برای پروانه با قلمرو فعالیت سراسر کشور، 350 میلیارد ریال برای پروانه با قلمرو فعالیت در سراسر کشور به غیر از استان های تهران و البرز و 150 میلیارد ریال برای پروانه با قلمرو فعالیت استان های تهران و البرز در زمان تجدید پروانه به رگولاتوری ارایه کنند.
 
شماره و فرکانس
استفاده از ظرفیت شماره گذاری در این پروانه ها منوط به رعایت مقررات مربوط و پرداخت هزینه های آن براساس تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواهد بود.
 
ضمن اینکه دارندگان پروانه مجاز به استفاده از حداکثر 60 مگاهرتز فرکانس رادیویی اختصاصی در بازه باند فرکانسی 3400 تا 3600 مگاهرتز برای استفاده در شبکه دسترسی، در قلمرو فعالیت پروانه بوده و خارج از این باند فرکانسی و خارج از فناوری تزویج با تقسیم زمانی، فرکانسی به دارنده پروانه در چارچوب این پروانه واگذار نمی شود.
 
گفتنی است، بهره برداری از فرکانس مستلزم پرداخت هزینه و رعایت شرایط و تعهدات مربوط در چارچوب ابلاغی سازمان خواهد بود و در صورت تصمیم سازمان به بازآرایی در فرکانس های تخصیص یافته، تمامی هزینه های جابجایی و بازآرایی برعهده دارنده پروانه خواهد بود و در صورت عدم ایفای تعهدات اجرا و توسعه در پایان هر سال قراردادی، سازمان می تواند مجوز باند فرکانسی را در شهرهایی که دارنده پروانه تعهدات خود را در آنها اجرایی نکرده است، لغو کند.
 
دارنده این پروانه می تواند از کلیه فناوری های دارای استانداردهای بین المللی و مورد تائید سازمان از قبیل WTTx، FWA، TD-LTE و بالاتر در چارچوب خدمات و شبکه موضوع پروانه استفاده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.