تلفن همراه

گوشی

October 13, 2020
22:02 سه شنبه، 22ام مهرماه 1399
کد خبر: 117149

اپل از گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس با اسکنر LiDAR رونمایی کرد

 
انتظارها به پایان رسید و اپل جدیدترین گوشی‌های خود را معرفی کرد که آیفون 12 پرو و پرو مکس با مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت‌های جذاب بهترین آن‌ها محسوب می‌شوند.
 
همانطور که انتظار داشتیم اپل در مراسم «Hi, Speed» از چهار گوشی سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد که با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌های زیادی نیز با یکدیگر دارند. گران‌ترین مدل‌های این محصولات با نام‌های آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس وارد بازار می‌شوند که در مقایسه با برادران خود به قابلیت‌های بیشتری مجهز شده‌اند.
 
آیفون 12 پرو
طراحی نسل جدید گوشی‌های اپل در مقایسه با گذشته تغییرات کمی را تجربه کرده‌ که برای مثال می‌توان به لبه‌های تخت مشابه با آیفون ۴ اشاره کرد. بریدگی نمایشگر این محصولات نسبت به گذشته تغییری نداشته و همچنین روی پنل پشتی آن‌ها شاهد قرارگیری ماژول مربعی شکل برای میزبانی دوربین اصلی هستیم. اپل برای این گوشی‌های هوشمند بجای فریم آلومینیومی آیفون ۱۲، از فریم با جنس فولاد ضد زنگ استفاده کرده است.
 
این گوشی هوشمند اپل به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED از نوع Super Retina XDR مجهز شده و با فناوری «Ceramic Shield» که با همکاری کورنینگ توسعه پیدا کرده، مقاومت بالایی در برابر خط و خش و سقوط از خود نشان می‌دهد. این دستگاه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و در برخی بازارها کاربران علاوه بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز، به موج میلی‌متری نیز دسترسی دارند که برای مثال می‌توان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.
 
 
شبکه 5G سرعت بسیار بالاتری را در مقایسه با شبکه 4G در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تاخیر کمتری دارد. این دستگاه مانند سایر گوشی‌های این سری از قابلیت «Smart Data Mode» برای سوییچ خودکار میان شبکه‌های 4G و 5G بهره می‌برد.
 
علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G، چیپست A14 Bionic مورد استفاده در این گوشی هوشمند نیز یکی از پیشرفت‌های مهم آن نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود. این پردازنده ۵ نانومتری که در آیپد ایر ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و عملکرد بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارد. این چیپست از ۶ هسته پردازشی و GPU با ۴ هسته بهره می‌برد.
 
 
این گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه به همراه اسکنر LiDAR که در آیپد پرو ۲۰۲۰ نیز حضور دارد، بهره می‌برد. آیفون ۱۲ پرو به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد، اولترا واید و تله فوتو مجهز شده و قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران توسط این دوربین می‌توانند ویدیو با رزولوشن 4K و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.
 
اپل برای گوشی‌های سری پرو از یک قابلیت جدید به نام «Apple ProRAW» رونمایی کرد که در آینده در اختیار کاربران این گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد. این ویژگی از قابلیت‌هایی مانند دیپ فیوژن و HDR هوشمند به همراه انعطاف‌پذیری تصاویر RAW بهره می‌برد.
 
عملکرد فیس آیدی در آیفون ۱۲ پرو مکس بهبود پیدا کرده و علاوه بر دقت بالاتر، سرعت بیشتری در شناسایی چهره کاربران نیز دارد. اپل برای این محصول خود یک باتری ۲۷۷۵ میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته است. این گوشی هوشمند مانند برادران خود بدون شارژر و هدفون در جعبه خود وارد بازار می‌شود. این گوشی هوشمند مانند سایر اعضای سری آیفون ۱۲ از شارژر وایرلس جدید «MegaSafe» سازنده خود پشتیبانی می‌کند.
 
این دستگاه در نسخه پایه از ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد و با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد، ضمنا می‌توان آن را در مدل‌های مجهز به ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز سفارش دارد. آیفون ۱۲ پرو در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
 
آیفون ۱۲ پرو مکس
این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مجهز شده و به علت استفاده از نمایشگر بزرگتر نسبت به برادر خود، ظرفیت باتری آن نیز افزایش پیدا کرده و کاربران آن به یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی دسترسی دارند.
 
آیفون ۱۲ پرو مکس نیز مانند سایر گوشی‌های این سری به چیپست A14 Bionic مجهز شده و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. روی پنل این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه‌گانه به همراه اسکنر LiDAR قرار گرفته. این دستگاه نیز امکان ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه را برای افراد فراهم می‌کند.
 
 
این دستگاه از سنسور واید بزرگی بهره می‌برد که با دریچه دیافراگم f/1.6، تا ۸۷ درصد عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف دارد و مانند سایر اعضای این خانواده دارای قابلیت‌های دیپ فیوژن به همراه Smart HDR 3 و حالت شب بهبودیافته است. این گوشی هوشمند به سیستم لرزشگیر اپتیکال مخصوصی مجهز شده که در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری دارد.
 
گوشی‌های سری آیفون ۱۲ قادر به ضبط ویدیوهای HDR هستند و از ضبط مستقیم درون دالبی ویژن HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.
 
 
این گوشی هوشمند غول‌پیکر در نسخه پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر ۱۰۹۹ دلار دارد و در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. کاربران می‌توانند آیفون ۱۲ پرو مکس را در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی سفارش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.