تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 14, 2020
14:21 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1399
کد خبر: 117176

اجرای پروژه تحول دیجیتال در بانک صادرات ایران با پیاده سازی بانکداری باز

ICTna.ir – مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران از اجرای پروژه تحول دیجیتال در این بانک براساس ابلاغیه وزارت اقتصاد خبر داد.
 
Edalat Saderat.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عشرت عدالت با اعلام این خبر گفت: باتوجه به ابلاغیه وزارت اقتصاد مبنی بر پیاده سازی تحول دیجیتال در بانک ها و لزوم حرکت تمامی بانک ها به این سمت، بانک توسعه صادرات اقدام به پیاده سازی بستر بانکداری باز یا Open Banking کرده است.
 
او افزود: با استفاده از این بستر، مشتریان بانک می توانند به صورت مستقیم از طریق نرم افزارهای مالی، خدمات مالی و غیرمالی خود را دریافت کنند و به صورت مستقیم به مرکز عملیات بانک متصل شوند و محدودیت های اینترنت بانک و موبایل بانک را نداشته باشند.
 
عدالت، از مزیت های دیگر اتصال به این سیستم، استفاده از سرویس های چندین بانک به صورت همزمان توسط مشتری را عنوان کرد و گفت: مشتریان بانک صادرات می توانند سیستم ها و سرویس های شخصی سازی شده خود را به صورت مستقیم و APIهای توسعه یافته را باتوجه به نیاز خاص خود دریافت کنند.
 
او، مزیت دیگر این طرح را استفاده از خدمات مالی و غیرمالی عنوان کرد و افزود: در مواردی مانند احراز هویت و اعتبارسنجی، بانک با اتصال مستقیمی که به سازمان هایی مانند ثبت اسناد، ثبت احوال، شهرداری و … دارد، می تواند این خدمات را به صورت مستقیم در اختیار شرکت ها قرار دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.