رگولاتوری

October 14, 2020
15:30 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1399
کد خبر: 117178

کارگاه آنلاین توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان برگزار شد

کارگاه توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان در دو بخش توانمندسازی زنان از طریق ICT و حمایت از کودکان در فضای مجازی با حضور معاون برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان، معاون حمایت از کودکان وزارت زنان و کودکان اندونزی، مسئول امور بانوان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی، نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مدیران برخی از استارت آپ‌های ایرانی بین دو کشور ایران و اندونزی، به صورت آنلاین برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پیام معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و پیام ای گوستی ایوبینتنگ دارماواتی، وزیر توانمندسازی زنان و کودکان اندونزی به صورت آنلاین پخش شد.
در ابتدای این مراسم، هانیه سامعی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان گفت: توانمندسازی زنان در حوزه ICT و حفاظت از کودکان در فضای مجازی در شرایط فعلی اهمیت بسیاری دارد و تبادل اطلاعات میان کشورهای دارای تشابهات فرهنگی و دینی، در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.
وی با اشاره به طرح ملی زنان و ICT گفت: این طرح در۲۷۰ نقطه کشور، با هدف آموزش مفاهیم اولیه فضای مجازی و امکانات آن برای بهره‌برداری زنان و معرفی فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی اجرایی شده است.
در کارگاه حمایت از کودکان در فضای مجازی کوثر سلیمی خورشیدی، مسئول امور بانوان در رگولاتوری در مورد حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان اعلام کرد: سند «حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» در سال۱۳۹۶ توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب شد که از جمله برنامه‌های اجرایی در راستای عملیاتی‌سازی آن می‌توان به تشکیل بانک اطلاعاتی حمایت از فضای مجازی کودکان، اجرای طرح ۲۰ تا ۲۰ (رونمایی از یک طرح مربوط به کودکان در بیستم هر ماه) و ایجاد اینترنت پاک از سوی زیست بوم مجازی درسا اشاره کرد.
وی در تشریح اقدامات رگولاتوری در این زمینه عنوان کرد: تصویب ضوابط صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برگزاری ۲۹ کارگاه‌ آموزشی خانواده، آشنائی با فضای مجازی و توانمندسازی زنان از طریق فناوری اطلاعات، ارائه سیمکارت کودک و نوجوان با قابلیت دسترسی به بسته‌های خدماتی جذاب تلفن همراه پهن باند متناسب با گروههای سنی کودک و نوجوان، عدم فروش هرگونه سیمکارت تلفن همراه به افراد کمتر از ۱۸ سال از جمله اقدامات رگولاتوری در زمینه حفاظت از کودکان و حمایت از زنان است.
سلیمی خورشیدی درباره همکاری اپراتورها با رگولاتوری در حوزه حفاظت از کودکان اظهار کرد: ارایه سیمکارت انارستان با همکاری اپراتور همراه اول و تبدیل سیمکارت عادی به سیمکارت کودک و نوجوان با کمک دو اپراتور همراه اول و ایرانسل از جمله اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
در ادامه این مراسم، نمایندگان پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فضایی، سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای و شرکتهای استارت آپی به بیان دیدگاهها و نظرات خود درباره موضوع حمایت از کودکان در فضای مجازی و توانمندسازی زنان از طریق ICT پرداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.