تلفن همراه

گوشی

October 15, 2020
12:30 پنجشنبه، 24ام مهرماه 1399
کد خبر: 117198

افزایش قیمت موبایل پابه‌پای دلار/ بعد از ظهرها گوشی گران‌تر می‌شود

 
 
رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی گفت: عمده فروش با توجه به تثبیت نرخ روز ارز که بعد از ظهر است و معمولا نسبت به روز قبل گران‌تر می‌شود، قیمت گوشی را تعیین و در اختیار فروشنده خرد قرار می‌دهد.
 
افشار فروتن لاریجانی درباره افزایش قیمت موبایل در پی افزایش نرخ دلار اظهار داشت: با توجه به نوسان نرخ ارز شاهد تغییر قیمت تمامی کالاها از جمله تلفن همراه هستیم.
 
وی افزود: البته مغازه‌دار و خرده فروش بیشتر بدنبال این است که چرخه خرید و فروش ایجاد شود. اما برخی عمده فروش‌ها با توجه به اینکه پروسه واردات زمان‌بر است، نسبت به عرضه خوددداری می‌کنند، مثلا عمده فروشی با ارز 20 هزار تومان گوشی را وارد کرده بسته به نرخ روز دلار قیمت گوشی را تعیین و در اختیار مغازه‌دار قرار می‌دهد و همین موضوع باعث گرانی هر روزه گوشی شده است.
 
 رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی با بیان اینکه عمده فروش برای کسب سود بیشتر و سوء استفاده از شرایط موجود نسبت به عرضه به موقع ممانعت می‌کند، گفت: در حال حاضر بیشتر مغازه‌داران و خرده‌فروش‌ها ماکت گوشی را در ویترین به نمایش می‌گذارند و زمانی مراجعه مشتری از عمده فروش تهیه می‌کند، عمده فروش نیز با توجه به تثبیت نرخ روز ارز که بعد از ظهر است و معمولا نسبت به روز قبل گرانتر می‌شود قیمت گوشی را تعیین و در اختیار فروشنده خرد قرار می‌دهد. 
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهدیم که واردکننده‌ای که بدنبال سود بیشتر و نامتعارف است با ارز 20 هزار تومان ثبت سفارش کرده اما با روند افزایش ارز گوشی را با ارز 30 هزار تومانی می‌فروشد و حتی توقف در عرضه را شاهد هستیم.
 
فروتن لاریجانی یادآور شد: برخی عمده فروشان از شرایط امروز بازار ارز سوء استفاده می‌کنند که به تبع آن فروشنده‌ها به دردسر می‌افتند و در نتیجه کالا برای کاربر جزئی و مشتری گران تمام می‌شود. 
 
وی بیان کرد: در حال حاضر گوشی‌هایی که تقاضای بیشتر و موجودی کمتری در بازار دارند بیش از دیگر گوشی‌ها تحت تاثیر نرخ ارز گران شده و افزایش قیمت داشته‌اند.
 
 رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی ابراز امیداوری کرد که شرایط به گونه‌ای باشد که در بازار ثبات ایجاد شود و مسئولین امر نسبت به بهبود اوضاع هم برای فعالین واقعی این صنف و هم مردم اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.