سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 19, 2020
16:42 دوشنبه، 28ام مهرماه 1399
کد خبر: 117304

سامسونگ در حال توسعه چیپست پرچمدار اگزینوس با GPU شرکت AMD است

 
 
شنیده‌ها از معرفی چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ در آینده نزدیک حکایت دارند، با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ دو پردازنده پرچمدار دیگر نیز توسعه می‌دهد.
 
انتظار می‌رود تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی‌های سری گلکسی S21 که به تازگی رندرهای آن‌ها منتشر شده، مورد استفاده قرار بگیرد. این پردازنده با شماره مدل داخلی اگزینوس ۹۸۴۰ در حال توسعه است. حالا طبق اعلام افشاگر معروف دنیای فناوری، «Ice Universe» سامسونگ دو پردازنده دیگر نیز توسعه می‌دهد.
 
این افشاگر در حساب توییتری خود اعلام کرده که سامسونگ در حال کار روی پردازنده‌های اگزینوس ۹۸۵۵ و اگزینوس ۹۹۲۵ است که انتظار می‌رود پردازنده اول همراه با گوشی گلکسی S22 در سال ۲۰۲۲ از راه برسد.
 
چیپست دوم به نام اگزینوس ۹۹۲۵ احتمالا به گرافیک رادئون شرکت AMD مجهز می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ از راه برسد. برخی گزارش‌ها در گذشته از احتمال معرفی چیپست اگزینوس با واحد پردازش گرافیکی AMD در سال آینده میلادی خبر داده بودند و با توجه به این موضوع، باید منتظر اعلام رسمی سامسونگ باشیم.

اخیرا نتایج بنچمارک جدیدترین پردازنده سامسونگ یعنی اگزینوس ۱۰۸۰ با لیتوگرافی ۵ نانومتری منتشر شده که از ۴ هسته Cortex-A78 و ۴ هسته Cortex-A55 بهره می‌برد و دارای واحد پردازش گرافیکی Mali-G78 است. انتظار می‌رود اگزینوس ۱۰۸۰ یک پردازنده میان‌رده باشد که در گوشی‌های گلکسی A52 و A72 و همچنین محصولات شرکت ویوو مورد استفاده قرار بگیرد.
 
طرفداران سامسونگ در سال‌های گذشته منتظر معرفی پردازنده‌ای از سوی این کمپانی برای شکست چیپست‌های کوالکام بودند که البته پس از عملکرد نه‌چندان مناسب اگزینوس ۹۹۰، اکثر آن‌ها از چنین موضوعی دلسرد شدند. این کمپانی برای اینکه بتواند دوباره مشتریان را نسبت به تراشه‌های خود امیدوار کند، باید تلاشش را در این بخش افزایش دهد.
 
چیپست A14 Bionic اپل که در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و همچنین آیپد ایر ۴ مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بالایی دارد و در آینده نزدیک نیز پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ برای پرچمدارهای اندرویدی از راه می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.