اپراتورها

تلفن همراه

October 20, 2020
13:37 سه شنبه، 29ام مهرماه 1399
کد خبر: 117325

مدیرعامل ایرانسل خبر داد: نرخ هر گیگ اینترنت موبایل 3هزار تومان/راه اندازی اپراتور مجازی پلیس/ تولید گوشی های صاایران تا پایان امسال

ICTna.ir – مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از تشکیل کمیته مشترکی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور تدوین چارچوب تمدید پروانه این اپراتور خبر داد.
 
Abbasi Irancell.jpg
بیژن عباسی آرند در نشست خبری که به مناسبت چهاردهمین سالروز راه اندازی شبکه ایرانسل صبح امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) گفت: پروانه ایرانسل تا تیر ماه سال 1400 اعتبار دارد و تمدید خواهد شد.
 
او افزود: درحال حاضر کمیته مشترکی برای نهایی کردن چارچوب های پروانه تشکیل شده و مساله خاصی هم در این باره وجود ندارد.
 
سهم MTN در ایرانسل باید توسط سهامدار داخلی دیگری خریداری شود
او درباره برنامه ایرانسل پس از خروج MTN از بازار خاورمیانه و واگذاری سهام آن در این اپراتور گفت: MTN برای خروج از خاورمیانه برنامه ای اعلام کرد که جزییات آن در مصاحبه مدیرعامل وقت این گروه توضیح داده شد.
 
عباسی افزود: MTN در رابطه با بازار ایران برنامه کوتاه مدتی برای خروج ندارند و رسما اعلام کرده است بین سه تا پنج سال آینده برنامه ای ندارد. ضمن اینکه برای ایرانسل اتفاق خاصی نمی افتد.
 
مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت: البته دوست نداریم سهامدار خارجی مان از بازار ایران برود چون همکاری با MTN طولانی مدت و جزو معدود سرمایه گذاری های بلندمدت موفق در کشور بوده است، سهامداران داخلی و خارجی به یکدیگر اعتماد دارند و با اعتماد کارشان را جلو می برند اما اگر روزی خروج آنها از بازار ایران رخ دهد، روی کسب و کار ایرانسل هیچ تاثیری نخواهد داشت. ضمن اینکه این سهام باید توسط سهامدار دیگری در داخل خریداری شود.
 
او افزود: ضمن اینکه عملیات اجرایی ایرانسل در اختیار سهامدار داخلی و تیم ایرانی است و طبیعتا عملکرد آن تحت تاثیر قرار قرار نخواهد گرفت.
 
رگولاتوری دست اپراتورها برای ارایه برخی خدمات را محدود کرده است
عباسی آرند درخصوص سوال دیگر ایستنا درباره اقدام ضدرقابتی تغییر و حذف بسته های اینترنتی ایرانسل همزمان با همراه اول و علت تغییر آنها گفت: نظام تعرفه گذاری چارچوب هایی دارد. در گذشته مقررات شدید و سختی به این شکل نبود و کمیسیون تنظیم مقررات آزادی عمل بیشتری به اپراتورها داده بوده و طبیعتا خلاقیت ها و نوآوری های بیشتری هم در اختیار اپراتورها بود.
 
او افزود: اکنون با ورود رگولاتوری به برخی جزییات، به نظر می رسد دست اپراتورها برای ارایه برخی سرویس ها و خدمات محدود شده و هماهنگی رگولاتوری را نیاز دارد. طبیعتا ما دوست داریم سرویس ارزان تری در اختیار مشترکین قرار دهیم اما یک واقعیت را هم باید در نظر بگیریم.
 
نرخ موثر هر یک گیگ اینترنت موبایل سه هزار تومان است
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه نرخ موثر هر یک گیگابیت دیتای موبایل در سال 2014 در ایران نزدیک به 15 هزار تومان بوده است، گفت: در آن سال اگر کسی می خواست اینترنت موبایل استفاده کند، هر گیگ اینترنت به صورت متوسط حدود 15 هزار تومان بود اما اکنون این رقم به سه هزار تومان رسیده است و نرخ پایین تر از این، شرایط کسب و کار را را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
او افزود: در تغییراتی هم که اخیرا اپراتورها بحث می کردند، موضوع مربوط به یکسری از بسته ها بود که از یکسری کانال ها حذف شدند. ضمن اینکه با تعامل با رگولاتوری، قرار شد اصلاحاتی روی تعرفه ها انجام بگیرد و الان هم در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات هستیم.
 
تولید SKD گوشی های صاایران در داخل کشور تا پایان امسال
عباسی آرند در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایستنا درباره عرضه گوشی های هوشمند صاایران به بازار توضیح داد: چند تولیدکننده گوشی در داخل کشور وجود دارد که در گذشته فیچرفون تولید می کردند و اکنون بحث گوشی هوشمند مطرح شده است.
 
او افزود: توافقنامه ای که میان ایرانسل، وزارت ارتباطات و پست بانک امضا شد که بتوان تسهیلاتی از محل پست بانک ارایه شده و گوشی به صورت اقساط در اختیار مردم قرار گیرد.
 
به گفته عباسی، باتوجه به اینکه در کشور امکان تولید گوشی از صفر را نداریم و تولیدات قبلی هم با کمک یک شریک خارجی بود، تولید آن از صفر هم اصلا اقتصادی و به صرفه نیست. 
 
او گفت: بر همین اساس، معمولا تولیدکنندگان از مدل های انتقال تکنولوژی CBU شروع می کنند سپس SKD و CKD و خط تولید راه می اندازند. بر اساس همین روند، پارت اولی که مجموعه تولیدکننده دنبال کرده به صورت CBU با مشخصات مدنظر تولیدکننده تامین شده است و متناسب با شرایط بازار ایران در اختیار ایرانسل قرار گرفته و در بخش فروش، هماهنگی ها برای ورود آن به بازار ایران درحال انجام است.
 
عباسی با اشاره به اینکه ایرانسل بیشتر به عنوان شبکه فروش عمل می کند تا این گوشی ها در اختیار مشترکین قرار بگیرد، افزود: نظام بانکی و پست بانک نیز می توانند تسهیلات لازم را در اختیار مشترک قرار دهند تا به صورت اقساطی نسبت به خریداری آن اقدام کنند.
 
او با اشاره به اینکه در ایرانسل فروش این گوشی ها به صورت باندلینگ را می توانیم به عنوان یک خدمت اضافه کنیم، گفت: عملا کار تولید CBU این گوشی ها شروع شده و به زودی وارد بازار می شود. ضمن اینکه خط تولید SKD آن هم در کشور راه اندازی و آماده شده و تا آخر سال تولید SKD هم در داخل کشور شکل خواهد گرفت. 
 
واگذاری پنج درصدی سهام سهامدار ایرانسل در بورس
مدیرعامل ایرانسل درخصوص ورود این اپراتور به بورس و واگذاری سهام آن نیز توضیح داد: برنامه ریزی شده سهامدار داخلی ایرانسل یعنی شرکت گسترش الکترونیک ایران وارد بورس شود. بر همین اساس کارهای مربوط به آن درحال انجام است، مجوز بورس هم صادر شده و مقدمات آن درحال فراهم شدن است. یکسری ارزیابی ها و گزارش ها درحال تهیه است که به محض اینکه بورس نهایی کند، واگذار می شود.
 
او درباره میزان سهامی که در بازار سرمایه عرضه خواهد شد، گفت: عموما شرکت ها حداقل عرضه پنج درصدی دارند که طبق همین روال، عرضه اولیه گسترش الکترونیک ایران نیز پنح درصد خواهد بود و بعد از آن امکان افزایش عرضه وجود خواهد داشت.
 
راه اندازی MVNO ناجا
مدیرعامل ایرانسل همچنین از امضای تفاهم نامه با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور راه اندازی اپراتور مجازی تلفن همراه خبر داد و گفت: در همین هفته جاری و به مناسبت هفته ناجا شبکه اپراتور مجازی تلفن همراه پلیس راه اندازی خواهد شد و جزییان آن اعلام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.