تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 20, 2020
14:42 سه شنبه، 29ام مهرماه 1399
کد خبر: 117335

IBM زیرمجموعه خدمات ابری خود را به شرکت مستقل تبدیل کرد

شرکت IBM به صورت رسمی اعلام کرد برای تمرکز هرچه بیشتر بر حوزه خدمات رایانش ابری زیرمجموعه مربوطه به ارزش 19 میلیارد دلار را به یک شرکت مستقل تبدیل می‌کند.
 
 
 
شرکت IBM که هم اکنون در 109 سالگی خود به سر می‌برد با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد واحد توسعه مدیریت خدمات زیرساخت را به یک شرکت عمومی تبدیل می‌کند تا از این پس با نام جدید NewCo فعالیت کند. با پیش‌ بینی‌های صورت گرفته جداسازی کامل این زیرمجموعه از شرکت آی‌بی‌ام اواخر سال 2021 میلادی به اتمام می‌رسد.
 
«آرویند کریشنا» مدیرعامل شرکت IBM اظهار داشت که این جداسازی به کمپانی آنها کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری بر پلتفرم ابری و فناوری هوش مصنوعی داشته باشد و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که قرار است شرکت تازه تاسیس زیرساخت‌های کسب و کارها و سازمان‌های مختلف را مدیریت کند.
 
درآمد شرکت IBM طی یک سال گذشته 77.1 میلیارد دلار محاسبه شد. آقای کریشنا آوریل امسال در نخستین صحبت‌های خود به عنوان مدیرعامل برای اعلام وضعیت مالی فصلی شرکت توضیح داده بود که آی‌بی‌ام به سیاست‌های خود برای حذف نرم افزارها و خدماتی که با دو سیاست اصلی این شرکت مطابقت ندارند ادامه می‌دهند. او تمرکز هرچه بیشتر بر سرویس‌های رایانش ابری و هوش مصنوعی را دو سیاست اصلی آی‌بی‌ام خواند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.