اپراتورها

تلفن همراه

October 20, 2020
15:52 سه شنبه، 29ام مهرماه 1399
کد خبر: 117338

عباسی آرند خبر داد: درآمد 36 هزار میلیارد تومانی دولت از ایرانسل

ICTna.ir – مدیرعامل ایرانسل از درآمد مستقیم 36 هزار میلیارد تومانی و مجموع 46.3 هزار میلیارد تومان درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل پروژه اپراتور دوم تلفن همراه خبر داد.
 
Abbasi Arand.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیژن عباسی آرند صبح امروز در نشست خبری به مناسبت چهاردهمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل با اعلام این خبر گفت: از ابتدای شکل گیری ایرانسل هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و سهم ایرانسل در اقتصاد دیجیتال در انتهای سال گذشته بیش از 15 هزار میلیارد تومان بوده و امسال به 18 تا 19 هزار میلیارد تومان می رسد.
 
او با اشاره به اینکه 53.5 میلیون مشترک از خدمات ایرانسل استفاده می کنند، افزود: نزدیک 40 میلیون نفر مشترک دیتای موبایل و بیش از 660 هزار نفر مشترک اینترنت ثابت ایرانسل هستند و 89 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرر دارند.
 
عباسی گفت: رشد سالیانه سرانه دیتای مشترکین طی 14 سال گذشته 40 برابر، ترافیک اینترنت 228 برابر و تاخیر در شبکه 20 برابر بهتر شده و 37 میلیون اسمارت فون در شبکه ایرانسل فعال است.
 
او افزود: ترافیک روزانه اینترنت بیش از 1228 برابر شده و کیفیت شبکه به گونه ای است که تجربه مشترک بیش از 140 برابر نسبت به روز اول بهبود یافته، تاخیر در شبکه 20 برابر بهتر شده و قریب به 20 میلیون گوشی هوشمند هم فعال است.
 
مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت: در شبکه 4G رشد بیش از 1400 برابری داشتیم و بیش از 4 هزار شهر و دهستان بزرگ از شبکه 4G ایرانسل استفاده می کنند و 90 درصد سایت ها نسل 4.5 هستند. در این میان شبکه 3G هم بیش از 300 درصد رشد داشته است و شبکه TD-LTED هم در 257 شهر و دهستان فعال است.
 
گذر ایرانسل از LTE به 5G
عباسی آرند از عرضه سرویس 5G در چند نقطه شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پرداختن به نسل جدید تلفن همراه یا 5G هم جزو یکی از برنامه های ایرانسل بوده که امروز زیرساخت لازم در شبکه ایرانسل برای ایجاد این سرویس ایجاد شده است و بیش از یک سال و نیم روی این زیرساخت در قالب یک پروژه مشخص کار کردیم و عملا گذر از LTE به 5G را شروع کردیم و به صورت پایلوت در دو نقطه (ساختمان ایرانسل و ساختمان مرکز تحقیقات مخابرات) سایت راه اندازی شده و به زودی در دو نقطه دیگر تهران این شبکه به صورت وای به علت کمبود گوشی نسل پنجم راه اندازی خواهد شد.
 
او با اشاره به اینکه در حال حاضر به خاطر تحریم ها، برخی وندورها برای ارایه تجهیزات 5G به ایران محدودیت هایی دارند، افزود: انا تلاش میکنیم این تجهیزات را تامین کنیم. توسعه زیرساخت در ایرانسل انجام شده و نصب و راه اندازی آن باقی مانده است.
 
5G زیست بومی از سرویس های جدید برای ارایه خدمات به صنعت
مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: 5G برای استفاده مشترکین به صورت باندپهن نیست بلکه یک زیست بومی از سرویس های جدید در قالب ارایه خدمات به صنعت است. ما تجربه IoT را در کشور داشتیم اما هنوز نتوانسته ظرفیت تجاری خود را پیدا کند. با شکل گیری 5G و کمک صنایع و استفاده ای که صنایع از ظرفیت های این فناوری خواهند برد، در کشور طی چند سال آینده بحث تحقق اقتصاد دیجیتال را با رشد و شتاب بیشتر فراهم می کنیم.
 
او گفت: برای بومی سازی 5G در کشور تلاش کردیم. بومی سازی بخشی از دستگاه ها و تجهیزات در شبکه شروع شده و نمونه های اولیه آن ساخته شده و درحال تست است. برنامه داریم این فناوری را با کمک تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بیان در کشور توسعه دهیم اما کماکان از ظرفیت وندورهای خارجی به لحاظ کیفیت و قابلیت برای توسعه 5G استفاده خواهیم کرد.
 
عباسی افزود: یکی از برنامه های ما در ایرانسل این است که بتوانیم این تکنولوژی را با تولید کنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی ایران توسعه دهیم و البته کماکان از محصولات خارجی هم استفاده خواهیم کرد.
 
او ابراز امیدواری کرد با استفاده و بهره برداری صنایع از 5G بتوان طی سال های آینده تحقق تحول دیجیتال را محقق کرد. 
 
راه اندازی MVNO پلیس با همکاری ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل از راه اندازی MVNO پلیس با همکاری ایرانسل خبر داد . گفت: با پلیس مشارکت جدی داشته ایم و بخش عمده خدمات پلیس از طریق بستر ایرانسل بوده و به زودی MVNO پلیس با کمک ایرانسل نیز راه اندازی خواهد شد و خودشان زمان راه اندازی آن را اعلام خواهند کرد.
 
به گفته مدیرعامل ایرانسل، زیرساخت های امن مالی و بانکی، فعال سازی چند سرویس اینترنت اشیا از جمله پارکینگ هوشمند بر بستر IoT و میترینگ کنتورهای گاز انجام شده و به دنبال تجاری سازی و عرضه آن به صورت انبوه هستیم.
 
او همچنین از راه اندازی آکادمی ایرانسل برای ارایه سرویس های تخصصی آموزشی خبر داد و گفت: بحث تحول دیجیتال از بحث هایی است که همه شرکت های تجاری و ارگان ها باید به آن توجه کنند و جزو اولویت های سازمانی قرار بگیرد تا بر بستر این تحول، تحول های اساسی در سازو کار کسب و کار خود فراهم کنند.
 
عباسی افزود: ما در دو حوزه بحث تحول دیجیتال را جدی گرفتیم یکی تحول فرایندهای داخلی ایرانسل و دیگری ساز و کار اداره ایرانسل یا به اصلاح دیجیتال آفیس را مدنظر قرار دادیم و امیدواریم فاز به فاز این پروژها را اجرایی کنیم و یک بحث هم خدماتی است که بر این بستر می توان به مشترکین ارایه کرد.
 
مدیرعامل ایرانس اظهار داشت: بنا داریم تا انتهای 2021 پروژه تحول دیجیتال ایرانسل به نتیحه برسد و هم مشترکین و ذینفعان و هم مجموعه ایرانسل برای اداره و توسعه خودش بتوانند از قابلیت ها و مزایای این پروژه استفاده کنند.
 
راه اندازی ایرانسل لب
بلوردی، یکی از معاونان ایرانسل هم در این مراسم از راه اندازی «ایرانسل لب» با هدف حمایت از تحقیقات و فناوری خبر داد تا با استفاده از ظرفیت های داخل و خارج از کشور، شرکت های دانش بیان و فناور بتوانیم محصولات و خدمات جدیدی خلق شود و محصول و سرویس جدید به بازار ارایه شود.
 
او چشم انداز ایرانسل لب را توسعه زیرساخت های لازم و ارتقای ظرفیت های نیروی انسانی به جایگاه برتر ملی در این حوزه به منظور خلق ارزش و ارایه سرویس ها و خدمات جدید به بازار خبر داد.
 
معاون ایرانسل گفت:: سه مجموعه کلی در ایرانسل لب تشکیل شده، مجموعه اول مرکز نوآوری ایرانسل است که با استراتژی Open Innovation تاسیس شده تا ظرفیت استارتاپی کشور در زمینه کلان داده، اینترنت اشیا، بیومتریک  … را فراهم کند.
 
به گفته او، سرویس های مبتی بر مکان، ابری، تبدیل دیتا به ارزش و… از حوزه هایی است که در مرکز نوآوری ایرانسل روی آن تمرکز شده است.
 
بلوردی افزود: مرکز تحقیق و توسعه ایرانسل لب متمرکز بر نیازهای ایرانسل است و بنا داریم چالش ها، پلتفرم ها و نیازهای ایرانسل را از طریق این پتلفرم نرم افزاری مرتفع کنیم.
 
او، آکادمی ایرانسل را یکی دیگر از مجموعه های ایرانسل لب با هدف آموزش های دیجیتال عنوان کرد و گفت: در کنار آن، ارتقای سطح دانشی، علمی و فنی پرسنل ایرانسل هم مدنظر است تا چنین سرویس هایی به کل زیست بوم ایرانسل ارایه شود و بستری برای سرویس های آموزشی به سایر سازمان ها و ارگان های ICT است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.