سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 21, 2020
11:37 چهارشنبه، 30ام مهرماه 1399
کد خبر: 117359

آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ با منوی استارت جدید منتشر شد

 
 
مایکروسافت آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ را در طول هفته‌های آتی برای بیش از یک میلیارد کاربر ویندوز عرضه می‌کند. این آپدیت که بیشتر شبیه یک سرویس پک است تا یک بروزرسانی بزرگ، تغییرات جالب توجهی از جمله منوی استارت جدید، پنجره Alt tab تغییر یافته و نسخه جدید مرورگر اج را به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند.
 
یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که کاربر پس از نصب این آپدیت متوجه آن خواهد شد، ظاهر جدید منوی استارت است. حالا رنگ‌های تاریک پس زمینه‌ی تایل‌ها جای خود را به پس زمینه‌های نیمه شفاف داده‌اند که پیدا کردن اپ‌ها را آسان‌تر می‌کند.
 
 
تغییر بزرگ دوم به نحوه کارکرد Alt Tab مربوط می‌شود. تا پیش از این آپدیت با استفاده از کلیدهای Alt و Tab بین برنامه‌های باز ویندوز نقل مکان می‌کردید، اما حالا تمام تب‌های باز در مرورگر اج نیز به لیست اضافه شده‌اند. امکان بازگشت به لیست کلاسیک وجود دارد.
 
 
تغییر مهم بعدی به گیمینگ مربوط می‌شود. مایکروسافت تا پیش از آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ به کاربران اجازه تنظیم و کنترل نرخ تازه‌سازی مانیتور توسط ویندوز را نمی‌داد و همین مساله باعث شده بود تا بسیاری از کاربران فعال کردن نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز یا بالاتر را فراموش کنند. اما حالا می‌توان مستقیماً از کنترل پنل ویندوز و دنبال کردن مسیر Settings > System > Display, Advanced display settings) نرخ تازه‌سازی بیشتر را انتخاب کرد.
 
 
این آپدیت تغییرات جزئی هم داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش لوگوی اپ‌ها در نوتیفیکیشن ها اشاره کرد که پیدا کردن و مدیریت آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.
 
همانطور که گفته شد آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ از هم اکنون عرضه شده اما ممکن است مدتی طول بکشد تا همه کاربران بتوانند آن را نصب کنند. مایکروسافت می‌گوید این آپدیت را در هفته‌های آینده در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌دهد تا همه بتوانند با سرعت پایدار آن را دانلود کنند، بنابراین ممکن است در حال حاضر نتوانید آن را نصب کنید.
 
برای آگاهی از انتشار این آپدیت و سازگار بودن دستگاه خود با آن می‌توانید به قسمت Windows Update بروید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.