اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 21, 2020
16:57 چهارشنبه، 30ام مهرماه 1399
کد خبر: 117380

امکان استریم بازی‌های ایکس باکس وان برای کاربران آیفون و آیپد فراهم شد

 
 
مایکروسافت به تازگی، بروزرسانی جدید را برای نسخه آیفون و آیپد اپلیکیشن ایکس باکس (Xbox) منتشر کرد که ویژگی بارز این آپدیت، اضافه شدن قابلیت ریموت پلی (Remote Play) است.
 
ریموت پلی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌های کنسول ایکس باکس وان را روی دستگاه‌های مجهز به آی او اس خود استریم کنند. استفاده از این برنامه بسیار ساده و بی‌دردسر است به طوری که بعد از اجرای اپلیکیشن ایکس باکس روی آیفون یا آیپد، به صورت خودکار کنترل کنسول را در دست می‌گیرد. حتی این ارتباط در زمانی که کاربر در نزدیکی ایکس باکس هم قرار نداشته باشد، برقرار خواهد بود.
 
بعد از خروج از اپلیکیشن نیز، دستگاه برای مدت زمانی مشخص صبر خواهد کرد و اگر ارتباط دوباره برقرار نشود، به صورت خودکار خاموش خواهد شد. ریموت پلی از بازی‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس پشتیبانی می‌کند. اما امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس 360 و نسخه اولیه ایکس باکس فراهم نشده است.
 
به گفته مایکروسافت، گیمرها می‌توانند از ریموت پلی در هر دو حالت ارتباط اینترنت وای‌فای یا سیمکارت استفاده کنند، این یعنی در صورت استفاده کاربر از فناوری 5G، می‌توان از این شبکه پرسرعت ارتباطی نیز بهره برد.
 
بر اساس گفته‌های تست‌کنندگان نسخه بتای این اپلیکیشن، ریموت پلی قادر است بازی‌ها را با کمترین میزان تاخیر و با کیفیت تصاویر مناسب اجرا کند. البته این افراد اعلام کردند که برای بازی‌هایی همچون Fortnite که میلی‌ثانیه‌ها سرنوشت‌ساز هستند، اجرای آن از طریق ریموت پلی توصیه نمی‌شود. در واقع، همه‌ چیز به سرعت اینترنت خانگی کاربر بستگی دارد.
 
با این حال، اپل اخیرا به دلیل مسدود کردن برخی از سرویس‌های استریم بازی از سوی بسیاری از کاربران و تحلیلگران مورد انتقاد قرار گرفته است. به اعتقاد این افراد، اقدام اپل مانع از رشد و بروز ایده‌های نوآورانه می‌شود.
 
در واقع، استریم بازی این پتانسیل را دارد تا بازار بازی جدیدی را برای آن‌هایی که به کنسول‌ها دسترسی ندارند، باز کند. برخی بر این عقیده‌اند که رویه اپل در بلاک کردن استریم بازی، به این دلیل است که این شرکت نمی‌تواند درآمدی را از اشتراک‌های کاربران در این سرویس‌ها به دست آورد.
 
در حال حاضر، بخش بازی و گیم یکی از پردرآمدترین منابع در اپ استور به شمار می‌رود و اپل نیز روی درآمد این بخش برای رشد خود، حساب ویژه‌ای باز کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.