اپلیکیشن

تلفن همراه

October 26, 2020
15:17 دوشنبه، 5ام آبانماه 1399
کد خبر: 117496

اصرار دولت آمریکا بر ممنوعیت تیک تاک

 
 
رئیس جمهور آمریکا به بهانه نگرانی درباره امنیت ملی این کشور با تشکیل یک پرونده قضایی جدید بر لزوم ممنوعیت برنامه محبوب چینی تیک تاک تأکید کرد.
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بهانه نگرانی درباره امنیت ملی این کشور با تشکیل یک پرونده قضایی جدید بر لزوم ممنوعیت برنامه محبوب چینی تیک تاک تأکید کرد.
 
این در حالی است که دولت آمریکا در نظر دارد در تاریخ 12 نوامبر طرح غیر قابل دسترس بودن این برنامه اشتراک ویدئو در آمریکا را اجرا کند.
 
در این پرونده جدید، دادگاه پیشنهاد دولت ترامپ مبنی بر غیرقابل دسترس بودن تیک تاک در ایالات متحده یعنی جایی که 100 میلیون کاربر دارد را بررسی می کند.
 
در این پرونده که روز جمعه در دادگاه فدرال تشکیل شد، آمده است: نباید از اقدام رئیس جمهور برای مقابله با تهدیدهای امنیت ملی جلوگیری کرد چرا که در این پرونده یک دشمن خارجی فعالیت های خود را تحت یک رسانه پنهان می کند.
 
دولت ترامپ در تلاش است قاضی پرونده را متقاعد کند تا اجازه دهد با محدودیت در برنامه اشتراک ویدیو، که ادعا می کند از طریق شرکت مادرش بایت دنس با دولت چین ارتباط دارد، پیش برود.
 
در ماه سپتامبر،  دستور موقت یک قاضی آمریکایی مانع از حذف تیک تاک از فروشگاه های دانلود برنامه های تلفن همراه توسط دولت شد.
 
بر اساس این گزارش، ترامپ تیک تاک را متهم کرده است که امنیت ملی آمریکا را تهدید کرده و داده ها را برای پکن از طریق شرکت مادر این برنامه یعنی بایت دنس جمع آوری می کند. دولت چین و این شرکت این ادعاها را رد کرده اند.
 
به گفته دولت چین، جمع آوری داده های تیک تاک اقدامی استاندارد است که توسط هزاران برنامه در سراسر جهان صورت گرفته و اقدامات واشنگتن "سوءاستفاده آشکار" از قوانین مربوطه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.