اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 26, 2020
15:21 دوشنبه، 5ام آبانماه 1399
کد خبر: 117497

کاهش درآمد مخابرات ایران از تلفن ثابت و افزایش درآمد از اینترنت

ICTna.ir – شرکت مخابرات ایران درحالی طی ماه های گذشته سال جاری به تدریج با کاهش درآمد از محل ارایه خدمات تلفن ثابت مواجه شده است که در همین حال درآمدهای آن از محل ارایه خدمات اینترنت پرسرعت افزایش چشمگیری یافته است.
 
tci logo.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، درآمد مخابرات از محل ارایه خدمات دیتا در شش ماهه نخست سال به 1672 میلیارد و 158 میلیون تومان رسید و در همین حال در مهر ماه 99 رکورد 390 میلیارد و 420 میلیون تومانی را ثبت کرد.
 
این درحالیست که مجموع درآمدهای این شرکت از محل ارایه خدمات مکالمات تلفن ثابت در شش ماهه نخست سال نصف درآمد اینترنت با رقم 800 میلیارد و 558 میلیون تومان بوده است و درآمدهای شناسایی شده طی دوره یک ماهه مهر ماه 99 نیز 175 میلیارد و 20 میلیون تومان بوده است.
 
گفتنی است، از مجموع درآمد 623 میلیارد و 170 میلیون تومانی مخابرات در مهر ماه 99، رقم 501 میلیارد و 100 میلیون تومان آن به درآمد حق استفاده از خدمات مخابراتی و رقم هفت میلیارد و 620 میلیون تومان هم به سایر درآمدهای حاصله اختصاص داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.