امینت

تلفن همراه

October 27, 2020
16:02 سه شنبه، 6ام آبانماه 1399
کد خبر: 117532

اعضای پلیس سلطنتی کانادا در دادگاه مدیر مالی هواوی شهادت می دهند

ICTna.ir – دومین روز از جلسه شهادت شهادات در پروانه استرداد منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی به ایالات متحده در کانادا برگزار شد تا وکلای او سوالات شان از مقامات درگیر در دستگیری او در سال 2018 سوالاتی را بپرسند.
 
Meng Witness Testimony.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پنج روز جلسات دادرسی برنامه ریزی شده روی ادعاهای وکلای او درخصوص سوءاستفاده از فرایند صورت گرفته توسط مقامات آمریکایی و کانادایی در طول دستگیری او در ماه دسامبر دو سال پیش در فرودگاه بین المللی ونکوور کانادا متمرکز خواهد بود.
 
منگ 48 ساله به گمراه کردن بانک آمریکایی HSBC درخصوص معاملات هواوی در ایران و در نتیجه شکسته شدن قوانین تحریم ایالات متحده علیه ایران متهم شده است.
 
او که پس از بازداشتش در حبس خانگی در منزل شخصی اش در ونکوور واقع در یک محله مجلل از شهر ساحلی اقیانوس آرام به سر می برد، اتهامات وارده شده را انکار کرده است. 
 
وکلای منگ پیش از این گفته اند که مقامات کانادایی در هنگام دستگیری او با همتایان آمریکایی خود برخلاف موازین قانونی از جمله به اشتراک گذاری جزئیات شناسایی دستگاه های الکترونیکی او اقدام کرده اند.
 
کانادا این موضوع را تکذیب کرده و از اعضای پلیس سلطنتی کانادا (RCMP) که در دستگیری منگ نقش داشته اند، خواسته تا درباره این ادعا سوگند یاد کنند.
 
دستگیری منگ موجب سردی روابط دیپلماتیک میان اوتاوا و پکن شده است. بطوریکه پس از دستگیری او، چین هم دو تبعه کانادایی ساکن در این کشور را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد.
 
طبق برنامه ریزی های قبلی، این دادگاه باید تا آوریل 2021 به پایان برسد. هرچند که هرگونه درخواست تجدیدنظر می تواند منجر به طولانی شدن چند ساله روند دادرسی این پرونده در سیستم قضایی کانادا شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.