October 28, 2020
15:01 چهارشنبه، 7ام آبانماه 1399
کد خبر: 117568

اریکسون برنده مزایده 5G اپراتور BT در لندن و شهرهای بزرگ بریتانیا شد

ICTna.ir – اریکسون اعلام کرد توانسته مزایده اپراتور بریتانیایی BT برای تامین تجهیزات هسته شبکه رادیویی 5G در لندن، ادینبورگ، بلفاست، کرادیف و دیگر شهرهای بزرگ بریتانیا را از آن خود کند.
 
Ericsson.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این قرارداد پس از آن امضا شد که دولت بریتانیا در ماه جولای اعلام کرده بود شرکت های فناوری چینی مانند هواوی از هرگونه حضوری در شبکه های 5G این کشور تا پایان سال 2027 منع شده اند.
 
به محض اینکه عملیات اجرایی این شبکه کامل شود، اریکسون حدود 50 درصد ترافیک 5G شبکه BT را مدیریت خواهد کرد. ضمن اینکه این کمپانی سوئدی اعلام کرده در عین حال به روزرسانی و مدرن سازی شبکه های رادیویی 2G و 4G این اپراتور را برعهده دارد.
 
برج اخلوم، مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی اریکسون گفته است این قرارداد با BT روابطش با این اپراتور بریتانیایی را تقویت کرده است.
 
او افزوده است: با اجرای شبکه 5G در مناطق کلیدی بریتانیا، ما بار دیگر رهبری فناوری خود را در مکان های پر جمعیت و پرترافیک به نمایش خواهیم گذاشت.
 
BT ماه گذشته با اریکسون برای تامین تجهیزات شبکه رادیویی 5G در چند کلان شهر و مناطق روستایی در سراسر بریتانیا قرارداد امضا کرد.
 
این اپراتور پیش از این از تجهیزات رادیویی هواوی برای راه اندازی نسل بعدی شبکه های تلفن همراه استفاده کرده بود و با اعلام ممنوعیت استفاده از تجهیزات این وندور چینی از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اریکسون جایگزین شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.