تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 28, 2020
15:59 چهارشنبه، 7ام آبانماه 1399
کد خبر: 117569

آمازون برای دوران قرنطینه جدید آماده می شود/ رشد مالی شگفت انگیز در دوران پاندمی

ICTna.ir – آمازون قرار است روز پنج شنبه آخرین نتایج گزارش های مالی خود را اعلام کند و وال استریت منتظر است بفهمد آیا این فروشگاه اینترنتی می تواند در دوران قرنطینه دوباره ناشی از پاندمی ویروس کرونا به افزایش درخواست های خرید پاسخ دهد.
 
Amazon Pandemic.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سه ماه پیش این بزرگترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی جهان از بیشترین رشد مالی در طول تاریخ 26 ساله فعالیت خود خبر داد. این اتفاق ناشی از تصمیم دولت ها به منظور قرنطینه خانگی و ترغیب مردم به استفاده از فروشگاه های آنلاین بود.
 
آمازون از این فرصت سود زیادی برد اما این دوران برای او بدون چالش هم نبود بطوریکه برای مدتی تمامی خدمات انبارداری و تحویلداری خود را به کالاهای ضروری محدود کرد.
 
این شرکت عملیات جدیدی را به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی به فرایندهای فروش خود اضافه کرد اما در عین حال 19 هزار کارگر و کارمند او به ویروس کرونا مبتلا شدند، برخی خواستار بسته شدن این سایت به دلیل کاهش سرعت ارسال مرسولات در مقایسه با روزهای عادی شدند.
 
آنچه که تحلیلگران منتظرند درباره آمازون بدانند، این است که آیا می تواند با چالش های مشابه درحالیکه با افزایش خریدها در سه ماهه پایانی سال 2020 مواجه خواهد شد، دست و پنجه نرم کند؟ انتظار می رود آمازون فردا به چنین سوالاتی در حین ارایه گزارش مالی خود هم پاسخ دهد.
 
آمازون زمان طولانی روی جلوگیری از اتفاقی که در سال 2013 افتاد، کار کرد. در آن زمان به دلیل مشکلاتی که برای این فروشگاه آنلاین در ارسال مرسوله ها رخ داد، بسیاری در روز کریسمس نتوانستند هدایای سفارش داده شده را دریافت کنند و انتظار می رود امسال با افزایش ظرفیت لجستیک و ارسال بتواند حجم بالای سفارش ها را به بهترین نحو مدیریت کند.
 
پیش بینی می شود آمازون در سه ماهه سوم سال 2020 رکورد درآمدی 92.7 میلیارد دلاری را ثبت کرده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.